Pages

Feb 10, 2009

Benim öğretmenlerim gibi bir öğretmen: Denis Rancourt

20 yıldır Ottowa űniversitesinde fizik profösörű olan Denis Rancourt, bu yıl daha sömesterin ilk gűnű sınıfa giriyor ve herkese halihazırda A+ verdiğini söylűyor. Benim işim ne sizin gelecekteki patronlarınız için sizin bilgi, beceri ve yeteneklerinizi değerlendirip ölçmektir, ne de sizi bilgiyi transfer edebilen otomatik bir makina haline dönűştűrmektir, ne de sizi olguları arz talep dengesine bağlı olarak ötebilen (kusabilen) mekanizmalara dönűştűrmektir. Benim işim sizin bilim insanı olmanıza yardım etmektir sizi robotlaştırmak değildir.

Ayrıca Rancourt cinema politico (politik sinema) adında ucretsiz ders de veriyor kampűsde.

Bunları dedi ve yaptı diye işinden atılıyor Rancourt. Hatta bu yetmezmiş gibi kampűse girdiğinde özel műlkiyete izinsiz girmek ya da haneye tecâvüz suçundan (trespassing) tutuklanıyor.

Bu bizim űlkemiz için haber bile değildir çűnkű biz öğretmenlerimizin okuldan alınışlarını görmenin ötesinde işkencelerden geçtiğini bile gördűk. Bizde 1402’lik diye gurupça işten atılmalar varken yukardaki gibi bir olay nedir ki. Haber olan ya olması gereken dűnyada gelişen otoriter ve faşizan eğilimlerdir, kazanılmış özgűrlűklerin kaybedilmeye başlanmasıdır.

Linkler:
http://denisrancourt.blogspot.com/

http://academicfreedom.ca/

http://www.theglobeandmail.com/servlet/story/RTGAM.20090206.wprof06/BNStory/National/home

http://www.academicfreedom.ca/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=1&Itemid=74

11 comments:

Ksenon said...

Çok güzel.. gerçekten özgürleşimci bir eğitim modelini deneyenleri görmek çok güzel.

Ksenon said...

haberin sonraki kısmını görmemişim üzücü.

Eleştirel Günlük said...

:-)
Sevgili Ksenon,

Dun aceleyle yazarken heberin aslini unutmusum. Yani siz gormediniz degil. Yoktu ki... Bu sabah farkedince ekledim.. Affola

zihni örer said...

"Robot yetiştimek"

He ya! Japonlar şu gerçek robotu çoğalttıklarında canlı robotu (sözkonusu öğrencileri) bile gereksiz kılacakları gün yakın bu gidişle... "buna da şükür diyenlerimizin" "sayesi" asıl enfeksiyon. Buna şükredenler, şükretmeyi dahi kaybedeceklerinin farkında olamadıkça....

Tugc said...

Isin kotu yani onun gibi hocalarin ozellikle ABD'de daha da az olmasi. Bir hocam, "world is run by c students" demisti, C'nin insanlik notu oldugunu dusunuyorum, bu kadar savaslar ve insanliktan nasibini hic alamamis varliklar tarafindan yonetildigimizi dusununce.

Eleştirel Günlük said...

Merhaba Ms.Parilda hosgeldin.

Ilerici egitimcilerin neslinin azaldigi kesin. Ama oldukca iyi hocalar da var... Bircogu sistemin icinde kalmaya calisarak yapacagini yapmaya calisiyor. Ornegin biri ogrencilerin hepsine A vermek yerine ogrencilerin kendi kendilerini degerlendirmesini istiyor. Boylece sistemin acigindan yararlaniyor.

Dunyayi C'lik adamlarin yonettigi konusunda gulumsedim. Gorunurdekiler C'lik de (Bush gibi) onlarin ardinda asil plan programlamalari yapanlarin C'lik olduklarini hic sanmiyorum...

Eleştirel Günlük said...

Maktul umuyor ve inaniyorum ki kalmistir onlardan. Onlar cilgindirlar. Soylari tukenmez...

Anonymous said...

Umarım soyları tükenmeyenlere denk gelir çocuğum.

Eleştirel Günlük said...

Sevgili Ebru,

Soylari tukenmeyen o guzel annelerden bir annesi var. Ogretmeni de olur...Sen merak etme...

SentiuS said...

Benim de öğretmenim gibi...

Eleştirel Günlük said...

Sagol SentiuS! :-)