Pages

Dec 27, 2009

Işte o çok beklenen sonuçlar


Büyütmek icin fotoya tıklayın

Işte o çok beklenen sonuçlar!!!! Herşeyden őnce Saldıray’a yorumları niceliğe dőnüştürdüğü için çok teşekürler. Hikayeyi merak edenler suradan bakabilir.

Işte sonuçlar. Her tür yoruma açık. Hadi elinizden geleni ardına komayın. Benim sonuçlara tepkim şu. En çok sorumlu olanın Kral olarak bulunmasına sevindim. Bence de kralın insan yaşamını hiçe sayan keyfiyeti aklanır birşey değildir. Ama yine de dikkat edin %30 oranında kralı suçlu bulmuş insanlar. En az %51 olmasını beklerdim açıkçası…

Benim karşı çıktığım ve kabul edemediğim prensesin ikici derecede sorumlu gőrülmesi. Yani kurbanı suçluyoruz. Dikkat edin ahlaksal yargınız prensesin őlümünden sorumluluğu kişilere paylaştırmanızdı. Yani prenses kurallar cıgnemekle suç işlemiş midir diye sorulsaydı, prensesin %100 suçlu bulunmasını bile beklememiz normaldi ama biz BIR INSANIN OLDURULMESINDEN sorumlu olanı sorguluyoruz. Prenses belki kuralı ciğnediği için suçludur ama őlümü hakketmemiştir. Bu nedenle őlümünden de sorumlu tutulmamalıdır diye düşünüyorum.

Bir diğer şey bana çok ilginç geldi. O da cellata nerdeyse hiç sorumluluğun yüklenmeme eğilimi. Cellat %6 ile arkadaş’ın sorumluluğunun bir üstünde. Yani biz emir kulu olunca insanları sorumlu tutmamaya mı inanıyoruz acaba. Emir kuluysan, ekmek parası için yapıyorsan, ya da otoriteye itaat için yapıyorsan sorumluluğun yok őyle mi? Tevekkeli değil bizim işkencelerimizin ruh sağlıkları bile bozulmuyor (Kimsenin gőtü yemiyor bőyle bir araştırma yapsın ya da bőyle bir araştırma devlet sırrıdır. Bu yüzden ben de tahmin yürütüyorum bőyle. ) Adamlar suçu hiç kendinde gőrmüyorlardır ki elinde őlen sanıklara karşı…Kanlı elleriyle oturup sofraya bi güzel kahvaaltı yapıyorlardır yoğun bir işkence gecesinin ardından…
Post a Comment