Pages

Nov 24, 2007

Öğretmenlerime Teşekkür

Anne ve babanın yanısıra öğretmen egemen ideolojinin bize empose edilirken kullanılıdığı ilk organik-ideolojik araçtır, temsilcidir. Ama bilindiği üzre her zaman soyal kurumlar istenildigi gibi, kurgulandıkları gibi işlemezler. Yani evdeki hesap çarşıya uymaz; öylesi öğretmenler çıkar ki egemen ideolojinin panzehirini üretir sınıfta. Bu yüzden sürgünle geçer ömürleri. Onlar hiç ödül almazlar. Daha dogrusu onlara hiç ödül verilmez. Aldıkları ödüllerin belgesi yedikleri soruşturmalar, aldıkları cezalar, gönderildikleri sürgünlerdir.
Eğer hala biraz umudumuz varsa bu ülkeden bu tür öğretmenlerimiz sayesindedir. Onların yüzü suyu hürmetinedir.

Her nekadar 24 Kasım Öğretmenler Günü 12 Eylül faşizminin belirledigi Atatürk’e ve beyin yıkamaya ödül verilmesini amaçlayan bir ritüel günüyse de bugünü kullanıp o güzel öğretmenlerime yaptıklarının boşa gitmediğini söylemek istiyorum.

Sevgili öğretmenlerim çok teşekkürler

bana onurlu yaşamı öğrettiğiniz için;

bilgiyi sevmeyi öğrettiğiniz için;

bayrağı – sınırı değil de insanı
-hani o içinde ilerlemeyi ve devinimi barindiran insani-
sevmeyi öğrettiginiz için.



Teşekkürler.

8 comments:

Anonymous said...

Lise 2. Sınıf. İlk Felsefe Dersi.
Uzun boylu, esmer, kalın dudaklı, düzgün fizikli ama üzerindeki takım elbiseyle uzaktan-yakından alakasının olmadığı belli bi adam derse gidiyor. MEB Felsefeye Giriş kitabını alıyor eline.
Öğrenciler "Ders kitabı olarak bunu mu alacağız hocam?" diye atlıyorlar hemen.
"Bu kitap kadar Felsefeden uzak ve rezil eden bir Felsefe kitabı olamaz, benim notlarımdan işleyeceğiz dersi" diyen bir öğretmene teşekkür edilmez de ne yapılır?
İlk yazılı sınavda "Felsefe Nedir?" diye tek bir soru sorup sonra da sınıfı terk ederek, öğrencisine neler kattığının farkında bir öğretmene minnettarlık duyulmaz mı?
Ne denilebilir Eleştirel Günlük...
Allah senden BİN MERSİ...

Eleştirel Günlük said...

Tesekkurler dostum. Bu da benim odulum iste... Adini da yazsaydin diye gecti icimden ama sonra anonim olmasi daha guzel kiliyor bunu diye dusundum. Bu "allah senden bin mersi" biraz garip kacmis. Eminim benim etkimin yansisi degildir :-)

Cok sagolasin.

Anonymous said...

Taş Devrinde günboyu tv izleyen, gözlüklü göbekli biri. Nuh, Gemisi ve büyük tufanla dalga geçen ama sonra "Tufan oldu, boğulduk" diye sonlanan bir yazıdaki mizasen.
Evet, etkinizin yansıması bu "allah senden bin mersi". Belki de örnekteki mizasene benzer bir yansıma...
Tüm olumsuzluklara rağmen dalga geçebilmek olan(olmayan)-bitenle.
Sizin yansımanız belki de...

Eleştirel Günlük said...

Yapilsalcilar oyle der zaten. Sen ogrencinin neyi ogrencegini ongoremezsin. O kendi kendine kurar anlami ve dunyasini...Otesi klasik kosullanmadir. Buna kanit sagladigin icin sagol...

fermende said...

merhaba
eleştirel günlük okulu teksasta mı okudun?fotoğraf çok güzel.ayrıca teşekürler

Eleştirel Günlük said...

Fermende merhaba ve hosgeldin. Texas baglantisini ne cagristirdi? Hangi fotografi guzel bulmustunuz?

fermende said...

tekrar merhaba
çocuğun kıyafetlerini kovboylarınkine benzettim içinonun teksas dedim.iki fotoğrafta çok güzel.

Eleştirel Günlük said...

Fermende sagol, hic dikkat etmemistim valla. Hakliymissin. Sahi nerden buldum bu resimleri? Hatirlamiyorum bile...

Hatirliyorum bana koy enstutulerini cagristirdigi icin koymustum buraya... O guzel ogretmenleri.