Pages

Apr 1, 2009

Besse

Bir gün de in șu trenden
Vakit alacakaranlıkta kar yağıyor olsun
Okullar tatil edilmiș

Arșivlerine sor sivillerin adresimi
Aç kapıyı
Sürgülemiyorum
Kırmasınlar diye dipçiklerle
Gelen dőnmesin diye

Duvarlarda resmini gőreceksin
her gününe bir kurșun sıkılmıș
Odadaki dağınıklıta beni
Sokul usul usul. Gir uykuma
Bir gün de
Inanmayayım uyandığıma…

13.03.1990

* Sanırım Poema’ydı nicedir unuttuğum șiir tadını hatırlattı. Sonra malum bahar. Iște eskilerden bir șiir. Poema’nın bu șiiri hatırlatmıștı…

8 comments:

Poema Insurrectum said...

EG, senenin 90 oluşu nasıl da kendini belli ediyor şiirde! En tumturaklı zamanlar, insanlar güzel, insanlar onurlu! Bir şeyler oluyor her yerde.

Kime baksam o dönem şiir yazmış, hep bir cevval yavuzluk, almış başını gitmiş farkındalık, gerçeklik; öyle ki birinin şiir kitabı yere düşşse, yer çatırdıyor.

Eleştirel Günlük said...

Ne guzel ifade bu "öyle ki birinin şiir kitabı yere düşşse, yer çatırdıyor." Haklisin benim de siirlerle soluk alip verdigim yillardi... Ve ne guzel siirler yazilirdi. Sonra o bir ya da iki sayi yasayan siir dergileri.

Poema Insurrectum said...

Yanlış zamanda doğmuşum, desene!

Eleştirel Günlük said...

Siirin otesinde pek yasanasi zamanlar degildi sanki... Sonrasi o kirli savas...

Poema Insurrectum said...

Tyler Durden'ın "We have no Great War. No Great Depression." deyişi geldi aklıma, nedense...

Eleştirel Günlük said...

Poema chatleselim bari ha! :-) Ikimiz de onlinedayiz nasilsa...

Tyler Durden'ın kim oldugunu bilmiyorum. Ne demek istemis bu sozuyle?

Poema Insurrectum said...

Fight Clup, Tyler Durden...

Ebru said...

Yorumlarınız bile şiir tadında...