Pages

Apr 6, 2007

Kotu Ogretmenler Listesi

Blogun sag tarafina yararli bir iki link yaratirken hayatimda bana cok onemli seyleri ogreten ogretmenlerimi de yazayim dedim. Bu kritik dusunurler, idealist egitimciler, filozoflar, aktivistler, ve aydinlardan olusan bir kisa liste olacakti. Sonra bana fasizmin ne oldugunu, insansizlasmanin, ozgursuzlesmenin, irkciligin, ayrimciligin ne oldugunu yukardaki guzel ogretmenlerimin ogretmedigini farkettim. Bu butun olumsuz hic-ogrenilmemis-olasica seyleri bana ogreten ogretmenlerimi de lanetle listelemek istedim.

Bunlarin ilk basinda Kenan Evren geliyor tabii ki…Orianna Fallaci’nin Bir Insan adli romanindaki kahramanin iskencecisine dedidigi gibi, “Bir gun sen yargilanirken ben hakim ve savciya diyecegim ki o bir zavallidir. Birakin gitsin!” Gercekten hemen hemen en buyuk dusum bu benim. Gidip mahkemesinde

“Bu adami birakin ! Gercekten zavalli biridir NETEKIM!” Desem ve olsem. “Olsem…Eksiksiz olurdum”.

Sonrakileri sadece listelemekle yetinecegim:


  • 1980’den sonra MEB’ce basilan butun ders kitaplari.

  • Talim Terbiye Kurulu Uyeleri

  • Kenan Evren’e fahri doktora verenler, kic yalamaktan burunlarinda hep biraz bok tasiyanlar, Evren’in fotograflarini evinin is yerinin duvarina asanlar, Evren’in yaptigi tablolari para verip alanlar, alip da seyredenler ve bir de hala onu ve digerlerini yargilatamamis BIZLER.

  • Hitler, Mussolini, Franco, Suharto, Stalin, Pol Pot, Nguema, Marcos, Saddam Hussein, Pinoched, Rafael Videla ve

  • Kissinger (kendisi diktator olmamakla birlikte diktatorleri besleyen koca gotlu it suratli bir insan musveddesidir)

    Yaz yaz bitmiyor bu listeye eklenecekler. Ne kadar da kotu ogretmenim varmis.

7 comments:

Anonymous said...

Keşke bizim de kötü öğretmenlerimizi listelememize izin verseydiniz.

Anonymous said...

sifirci Melahat'i unutmasaydiniz daha iyi olurdu...

Anonymous said...

kissinger'in yaptiklariyla "koca gotlu,, it suratli" olmasi arasinda nasil bir baglanti var?

beden ozellikleri kalitim ve yasam bicimiyle belirleniyor, ideolojik durusla cok ilgisi yok bildigim kadariyla.

Eleştirel Günlük said...

Guzel bir gozlem. Haklisiniz. Oyle bir baglanti ima ettigimi dusunmemistim. Sadece Kissinger'e olan kizginligimi 70'lerden kulagimda kalan bir tekerleme bicmi ile disa vurmak istemistim.

Tesekkurler.

Yırtıcı Forvet said...

hocam icerigi begenerek takip ediyorum. yalniz sekle dair bir gorus belirtmek istiyorum. bazen turkce karakter kullanip bazen atliyorsun, gozu yoruyor.

Eleştirel Günlük said...

Mehmet,
Sagolasin uyarin icin. Turkce karekterleri olan klavyem yok.Microsoft Word'da sembolleri kullanarak Turkce karekterli yazabilirim ama itiraf etmeliyim oldukca zaman aliyor. Karekterlere dikkat ederken de ne yazacagimi unutuyorum. Bu yazinin akiciliginda ya da beynimin akisinda kopukluklar yaratiyor. Son yaziyi Turkce karakterlerle yazmaya calistim ama dedigim gibi korkunc zamanimi aliyor. Yine de onerini aklimda tutacagim.

Sagol.

Anonymous said...

Kötü öğretmen demişken bizim fenci vr onu es geçmek ayıp olur.Saolsun döver,söver,bit kdr yazı yzr... ne ararsanız.