Pages

Jun 2, 2007

Herkes için özgürlük istemenin bedeli

Şu islamcıların özgürce ibadetlerini yerine getirmelerini, türbanlarıyla okula gidip, bir işte çalışabilmelerinden yanayım. Herkesin özgür olmasından yanayım.

Bu eşitlikçi istemin öyle naïf bir ezberlemeden, taklitten ibaret olmadığını söyleme ihtiyacı duyuyorum. Hani “seninle hemfikir değilim ama senin inancını özgürce savunma hakkın için seninle savaşırım” gibi özlü sözler vardır ya ve birileri bunu okuyuverir, kulağa hoş gelir, yüreğe eşitlikçi gelir. Sonra da heryerlerde söyleyiverirler. Benimkisi biraz farklı bundan. Ben şu bizim islamcıların özgür ve eşitliklere sahip olmasını isterken sadece onlarla hemfikir olmadığımı söylemenin yanısıra şunları da söylemek istiyorum.

Bilin ki siz siyasal gücü ele geçirdiğinizde


sizin gibi olmayanlara karşı hiç mi hiç hoşgörülü olmayacağınızı


  • Insan Hakları, inanç özgürlügü gibi terimleri sözlüklerden sileceğinizi


  • Bütün bir ülkeyi haremlik ve selamlik diye ayıracağınızı


  • Kadınlara çarşaf giymeme gibi bir özgürlüğü tanımayacağınızı


  • Ben gibi inançsızları ibreti alem icin meydanlarda sallandıracağınızı


Oruç tutmayanları linçe kalkışan sarıklı kalabalığı kahraman ya da gerçek dindar ilan edeceğinizi,



Ahlak adına insanları insani değerlerle değil bacak arasının dar çerçevesinden yargılayıp hatta katledebileceğinizi

Sarhoş olmayı, aşık olmayı, sevgiliyle el ele sokaklarda dolaşmayı, özlemle kucaklaşıp öpüşmeyi, mayoyla denize girmeyi günahkar ve illegal ilan edeceğinizi

Demokratın, Liberalin, sosyalistin, kapitalistin, gayrı-müslümin, ateistin, lezbiyen ve homosexuellerin yaşam olanaklarını mümkün olduğunca ortadan kaldıracağınızı biliyorum. Daha doğrusu inanıyorum ya da seziyorum.

Bu yukarıda sayılanlara “önyargılı” deyip yüreğinizi rahatlatacagınızı ya da propagandanıza yeni bir derinlik ekleyip devam edeceğinizi de biliyorum.

Sadece bilmenizi istiyorum; safdilce değil gerçekten sizin de özgür olmanızı istiyorum ve zerre kadar inanmıyorum özgürlüğü yaşayınca insanlaşacağınıza. Ama yine de sizin de özgür olmanız için haksızlıklara ayak direyeceğim…

Ama kimbilir eğer birgün inançlarına bakmaksızın siz de yoksulun, ezilenin, haksızlıklara uğrayanların yanında olup onların kavgasına destek verirseniz, Kahraman Maraş, Sivas, ve daha adı duyulmamış nice linç ve insanlik dışı katliamlar için özür dilerseniz ve gerçekten bunu yüreğinizde hissederek yaparsanız belki insanlaşmaya başladığınızı düşünmeye başlayabilirim.

Post a Comment