Pages

Aug 3, 2007

2 Ayrı Olay 2 Ayrı Haber

Iki haber. Biri Hürriyet’de diğeri Bianet’te. Ikisi de insan yaşamıyla ilgili. Insan yaşamına gösterilen değerle ilgili. Haberlerin başlığı ve kısa özetleri şöyle

Hürriyet:
Insanlık Dersi:
Türkiye’de yaralanan Danimarka’lı anne-oğul, ambulans uçakla ülkelerine gönderildi.


Bianet:
"İyi Bak, Anneni Son Görüşün Olabilir"
Ankara - Tutuklu Nevin Yaylacı üç gün boyunca defalarca kriz geçirdi, baygın düştü, hafızasını kaybetti. Cezaevinde migren, kelepçeli götürüldüğü hastanede sinüzit dediler. Sonunda beyin kanaması teşhisiyle ölüm sınırındayken ameliyat oldu. Şimdi yoğun bakımda...


Defalarca okudum iki haberi de. Hürriyet’teki habere diyeceğim yok. Herkese öyle davranılsın bence. Ancak Hürriyet’in neden Bianet’teki haberin insanlık dışılığında haber olacak birşey bulamayışı, haberden saymayışı sorgulanabilir olsa da ben nammussuzluklarından ve ahlaksızlıklarından bıktığım ve umutsuz olduğum için medya eleştirisi yapmayacağım. Ben insanlık eleştirisi yapacağım Başbakana ve Hürriyet’e inat. Yok yok eleştiri de değil içimi dökeceğim dilime geldiği gibi.

Adalet Bakanından Sağlık Bakanına,
bu soruna dava açmayan ya da açmayacak olan cumhuriyet savcısından, dava açılınca suçlularda bir kasıt bulmayacak hakimine kadar,
Sincan Kadın Kapalı Ceza ve Tutukevi müdüründen, gardiyanına,
infaz memurundan hapishane doktoruna,
ambulans yerine ring aracını tahsis eden yetkiliden Sincan Devlet Hastanesi'nde yanlış teşhis koyan doktora kadar
hepinizin insanlığına, ahlakına, inancına, sizi yetiştiren ananızın ve babanızın görgüsüne şaştığımı söylemek istiyorum…

Ama hiç bilmez miyim böylesi kınamalar etkilemez bile köseleleşmiş ar damarlarınızı. Sizi kınamak da istemiyorum. Ne istiyorum biliyor musunuz? Hayatta başka hiçbir şeyi bu denli çok istememiştim hatta böyle bir şeyi isteyecek kadar çileden çikacağımı bile düşünmemiştim. Şunu istiyorum: darbe olsun, işgal olsun, kıyamet kopsun istiyorum, en eli kanli en insanlıktan çıkmış bir diktator iktidarı ele geçirsin istiyorum ve siz bir sekilde Sincan Kapalı cezaevine atılmış olun ne olur. Ve orda sizin sayın Yaylacı’ya davrandığınız gibi size davranılsın sonra da inafaz memurları çoçuklarınıza “iyi bakın annenize ya da babanıza çünkü bu son görüşünüz olabilir” desin…Allah da yok ki belanızı versin. Adil bir Allah’ın varolamasını bu kadar çok istemiş miydim hiç?
Post a Comment