Pages

Jul 22, 2010

Şino Nino

Nicedir bu denli neşeli, bu denli yumuşak, bu denli otantik bir tűrkű duymamıştım…
(Sozleri hem Zazaca hem Tűrkçe altta)


Mehmet Atlı – Şino Nino
Nêzon yeno virê to name ê mı
Nêzon yeno virê to çimê mı?
Persnêkena ez se ken, senina
Halê mi perişano
Serê ma ji vêrenê ma durê pe
Vengê ma jê binê rê nêresa
Nêaysa rojê ma nêaysa
Ma wurdê ji perişano

Se biki, se biki, se biki, se biki
Se vaji ka se vaji?
Gula mı ez torê se vaji?
Ez ken nêken nêbeno
Bextê mı newiyeno
Şino şino şino
Zorê mı şino
Zera mı şikyena
Hewesê mı remeno
Nino nino nino
Hewne mı nino
Mirê vanê “Memo
Çav u bextê wi reso
Mi va: meşo meşo meşo
Kêye to meveşo
No can bê to nêbeno
Onci zera mi tengo
Şeri-beri, Şeri-beri
Destê mı vengo
Zera mı şikyena
Hewese mı remeno
Van nêvan, van nêvan
Xemê kamiyo?

Türkce
Bilmem adimi hatirliyor musun?
Bilmem gözlerimi hatirliyor musun?
Sormuyorsun ne yapiyorum, nasilim
Halim perisan
Yillarimiz geciyor birbirimizden uzak.
Seslerimiz birbirimize ulasmadan
Günesimiz görünmedi de görünmedi
Ikimizde perisaniz
Ne yapayim, ne yapayim?
Ne diyeyim, ne diyeyim?
Gülüm sana ne diyeyim?
Ne yapsam olmuyor
Sansim bana gülmüyor
Gidiyor gidiyor gidiyor
Gücüme gidiyor
Kalbim kiriliyor
Hevesim kaciyor
Gelmiyor gelmiyor gelmiyor
Uykum gelmiyor
Bana “Memo” derler
“Gözleri ve bahti kara” derler
Gitme dedim, gitme dedim
Evi yanmayasica
Bu can sensiz olmuyor
Yine gönlüm daraliyor
Git-gel, git-gel, git-gel
Ellerim bombos kaliyor
Kalbim kiriliyor
Hevesim kaciyor
Desem de demesemde
Desemde demesemde
Kimin umrunda

11 comments:

endiseliperi said...

ne güzel türküymüş.

Eleştirel Günlük said...

Harika de mi? Ulusal Mars ilan edecegim kendime ait ulkem oldugunda.. :-)

zihni örer said...

Amatör mü bu?
iyi bir stüdyo tekniği ve enstrüman düzenleme olursa, tadına doyulmaz bu türkünün.

sarya said...

Ulusal marş mı siz çok yaşayın emi. :))

Epey olmuş dinlemeyeli keyfim yerine geldi valla.

sarya said...

Bu arada Sevgili EG youtube açamıyorum ( bi kaç kez denedim olmadı beceremedim ) Sağ tarafta 'saman sarısı' şiirini gördükçe içime hüzün çöküyor. Dinleyebilmemin başka bir yolu vardır muhakkak, vardır değil mi? :))

Eleştirel Günlük said...

Zihni hocam amator mu geldi? Valla ben hic bakmadim o yandan.. Gunlerdir defalarca dinliyorum. onu biliyorum...

Eleştirel Günlük said...

Sarya cok tesekkur ederim guzel sozlerin icin.. Yahu ne yapmali bilmiyorum. Acaba Facebook'la our mu? Bi de facebook'a aktarayim sonra haber veririm...

zihni örer said...

"Amatör" derken, kusur bulmak haddime değil, tınısı çok güzel ve kürtçesi de ilginç geldi bana, alışık olmadığımdan.
Kayıt yapılırken ikinci sınıf bir stüdyo olduğunu düşündüm. Daha farklı aranje aklımdan geçti.

sarya said...

teşekkür ederim, çok sevinirim.
zahmetlerinize karşılık efendim, beğeneceksiniz biliyorum. :)

http://www.iyitube.net/KURTCE-GERILLA-YUSUF-JI-BIRNAKIM-XERIBI/q-ZmphSnpQb1ZZN2s=

Eleştirel Günlük said...

Sarya turku icin cok tesekkurler. Offf canim sigara istedi yine... :-)

Eleştirel Günlük said...

Sarya videolari FB'a aktardim. Ilk bolum Surda Digerlerini de benim FB sayfasinda bulabilirsin...