Pages

Feb 21, 2012

Yasak bir dilde ağlamak

Serpil Odabașı - Suç Unsuru
Bugün Dünya Anadil Günü. Benim anadilim Kürtçe’dir ve bana öğretilmemiștir. Bana yasaklanmıștır. Hatta yok “öyle bir dil!” denmiștir. Ama yemin ederim ve bütün suçlar kabülümdür ki ben onu hep benim saymıșım. Konușamasam da, anlamasam da yardım ve yataklık edip içimde ve dıșımda beslemișim. Bütün sevdiğim kadınlara, örneğin, en az bir kere “Ez te hazdıkım” diyerek propaganda çalıșmaları yapmıșım. Ah ne çok küfürt etmișim o dilde, ne çok gülmüșüm. Ağlamıșım ulan ağlamıșım ağıtlarda, türkülerde, halaylarda. Sessiz sessiz, hıçkıra hıçkıra. He valla Kürtçede ağlamıșım. Siz hiç yasak bir dilde ağladınız mı?

5 comments:

Ebru said...

Benim de gerçeğim bu.
Çok ağladım EG hem de çokk.
ve ben de “Ez te hazdıkım” dedim defalarca. Oğlum da bu dilde aşkını dile getirecek.

zihni örer said...

Ben çocuk iken kaderime ağladım da erişkin iken onun yerine sadece haykırdım.
Bilirsiniz, çocuklar bütün dünyada aynı dilde ağlar. Kendi vatanından sürgün edilen ve çoğunluğa benzemeyen özelliklerinden dolayı dışlanan erişkinlerin anadilinde ağladıklarını biliyorum. Böyle bir felaketin acısını birebir anlamam çok zor! çünkü, öylesini hiç ağlamadım. ağlanılmayacak bir dilin diğerlerine baskın tavrının avantajını(!) yaşayarak, tesadüfen kurtuldum. ancak dışlanmışların gözyaşının renginden tanırım ne anlama geldiğini!

Ben hiç anadilimde ağlamadım ama, anavatanımda evrensel dilde ağlamaya-haykırmaya devam edenlerin (ben dahil) çoğunlukta olduğunu biliyorum. Kimin ağlattığını bilenlerle bilmeyenlerin birlikte ağladığını ama bilenlerle bilmeyenlerin farklı makamda ağladıklarını biliyorum.
Anadilimde hiç ağlamadım ama, ağlayanların gözyaşının renginden hangi makamda ağladıklarını bilirim.
..........

Eleştirel Günlük said...

Cok tesekkurler arkadaslr sesime ses kattiginiz icin. Sahi gozyaslarimizin rengi de farkli de mi?

SentiuS said...

Anadilim yasaklı değil belki ama kültürüm öyle yasaklanmış ki asırlar boyu...
İnanın anlıyor, hissediyor ve isyanınıza yüreğimi koyuyorum.
Yalnız dilin yasağı değil de yüreğin yasağı daha bi çözümsüz geliyor bu sıralar...

Eleştirel Günlük said...

SentiuS Cok sagolasin destegin icin. Ama bence bu yasaklara dayali acilari karsilastirmamali. Insanin neresi aciyorsa/yasakliysa orasi en cok aciyandir.