Pages

May 3, 2007

Milliyet Gazetesinin Yorum Editörünün Faşist Filitresinden Bir örnek

Taksim'de gerçekleşen 1 Mayıs kutlamalarında polisin biri yemeğini yiyen yaşlı bir adama tokat atiyor ve bu kameralara yakalaniyor. Sonra da bunu Milliyet haber yapıyor.

Gıcıklık bu ya yayınlanmayacağını bile bile çok radikal sayılmayacak (en azından faşistlerin yazdığı ve bizim editörun filitresinden geçen yorumlar kadar düzeysiz, kışkırtıci, nefret dolu, düşmanlık dolu olmayacak bir yorum yazdım. Ki ben öyle yorum zaten yazmam.) Yorumum aşağı yukarı şöyleydi.

Dilara’nin babası kazayla(!) kızını öldürenlerden şikayetçi olmuyor. Haksız yere polisin şiddetine maruz kalan bu kişi şikayetçi olmuyor. Peki kim şikayetçi olacak bu işini yapmayıp çocuk öldürenlerden? Peki kim şikayetçi olacak güvenliği sağlamak için halkin vergisiyle maaşını alip da etrafa korku ve güvensizlik yayan bu heriflerden?

Evet işte bu yorum sayin Milliyet’in editörünün filitresinden geçemedi. En son baktığımda da hala (Türkiye saatiyle geceyarisi 3 civarı) hiç bir yorum yazılmamış görünüyor…

Bir de bu gazete yeri geldiğinde ülkede özgürlükleri savunuyor…

2 comments:

Yırtıcı Forvet said...

hic sasirmadim. ben de bir iki kere ermeni soykirimi ve teror ile ilgili haberlere muz orta yaptim, milleti kiskirtmak icin birseyler yazdim, ama hic sansurden gecemedim, mimlediler mi ne olduk. bu arada gecen gun spor haberleriyle alakali bir yorumda dupeduz kufur vardi. editor yetisemedi mi cok mu hosuna gitti bilmiyorum. zaten disardan birisi gorse gazete demez orasi da ayri.

Eleştirel Günlük said...

"Milleti kiskirtici" potensiyelli yorumlarin sansure takilmasini yine anlarim. Asil sorun akli basinda yazilan yorumlarin elemine edilip sadece ya da cogunlukla "zeka ozurlu", "irkci" ve "siddet-sevici" yorumlarin onaylanip digerlerinin yorumlanmayisi...

Bi hukukcu degilim ama biliyorum ki bu gazeteler irkci, siddet dolu yorumlari yayinlayarak suc isliyorlar. Bir avukat ya da savci yok mu sunlari dava edecek?