Pages

Dec 3, 2007

Bir Şiir de Cemal Süreya 'dan

Niyeyse canım hep Şiir çekiyor bu aralar...


Biliyorum Sana Giden...

Biliyorum sana giden yollar kapalı
Üstelik sen de hiç bir zaman sevmedin beni

Ne kadar yakından ve arada uçurum;
İnsanlar, evler, aramızda duvarlar gibi

Uyandım uyandım, hep seni düşündüm
Yalnız seni, yalnız senin gözlerini

Sen Bayan Nihayet, sen ölümüm kalımım
Ben artık adam olmam bu derde düşeli

Şimdilerde bir köpek gibi koşuyorum ordan oraya
Yoksa gururlu bir kişiyim aslında, inan ki

Anımsamıyorum yarı dolu bir bardaktan su içtiğimi
Ve içim götürmez kenarından kesilmiş ekmeği

Kaç kez sana uzaktan baktım 5.45 vapurunda;
Hangi şarkıyı duysam, bizimçin söylenmiş sanki

Tek yanlı aşk kişiyi nasıl aptallaştırıyor
Nasıl unutmuşum senin bir başkasını sevdiğini

Çocukça ve seni üzen girişimlerim oldu;
Bağışla bir daha tekrarlanmaz hiçbiri

Rastlaşmamak için elimden geleni yaparım
Bu böyle pek de kolay değil gerçi...

Alışırım seni yalnız düşlerde okşamaya;
Bunun verdiği mutluluk da az değil ki

Çıkar giderim bu kentten daha olmazsa,
Sensizliğin bir adı olur, bir anlamı olur belki

İnan belli etmem, seni hiç rahatsız etmem,
Son isteğimi de söyleyebilirim şimdi:

Bir geceyarısı yazıyorum bu mektubu
Yalvarırım onu okuma çarşamba günleri


Cemal Süreya

14 comments:

Talisman said...

Platonik aşk için yazılmış en güzel şiirlerden..
Bununla beraber size Fuzuli'den "Beni candan usandırdı" ve Atilla İlhan'dan "Felaketim olurdu ağlardım" tavsiye ediyorum. Fonda da pek sevdiğim platonik aşk müziği "Let me kiss you" olsun Morrissey'den.
Verem savaş dispanserinde ziyarete gelirim sizi artık :)

Eleştirel Günlük said...

Sagolun talisman. Neyseki siirin guzel yazilmisligidir beni sarsan. Oyle karsiliksiz asklar yasamayali 10yillar oluyor sanirim. Gerci hala fantazimdir; 50sinde falan 20li yaslarda birine gizli bir ask yasamak. Anahtar kelime gizli. Yani haberi olmayacak. Ben geberecegim asktan...Sanirim Murathan Mungan bunu en iyi becerenlerden. O her durakta bir gizli sevda edinir...

Ama hala bilmiyorum bu denli gucum ve cesaretimin oldugunu ya da olacagini...Zor istir gizli ve uzaktan sevmek eminim...

Talisman said...

Zordur o kesin ama zevklidir de.. Zaten sevdiğinizin karşıdaki insan olduğu da nadirdir..

Eleştirel Günlük said...

Evet evet! Ama "kimi zaman rezilce korkuludur"

Anonymous said...

Boylesi siirleri gorunce arabesk sarkilarin ve yasamlarin ne de sacma sapan ve anlamsiz olduklarini bir kez daha anliyorum. Yani sevgisizlik de, ayrilik da guzel guzel yasanbilir. Verem olmadan, isyankar olmadan da yasanir bu duygular. Bana yar olmayani kimseye yar etmemeler de olmaz...

Eleştirel Günlük said...

Lilly merhaba, butun bir toplumu sagliksiz kilma projesi o oncelikle en bireysel olani sagliksiz kilmakla baslar diye dusunulmustur belki... Yorumunuz icin tesekurler.

Anonymous said...

Özür dileyerek bir uyarı: Başlıktaki hatayı düzeltir misiniz lütfen?

Anonymous said...

Şiirin yürektenliği, içtenliği o kadar muhteşem oldu ki şu dönemde bana...
Şöyle bir düşündüm de sanırım zamanlama da okunan şiirin anlamına anlam katıyor.
Şimdi yürekte şiirdekine benzer karşılıksız olma ihtimalinin olduğunu düşündüğüm bi sevda var. Ama karşılık bulması da olası. Yani işte bu karmaşa, sorular, acabalar gerçekten verem eder adamı. Verem ettiği, kurgulara, düşlere, düşüncelere yolladığı için kişiyi adı aşk ya sevda ya...
Oysa uzanıp dokunduğunda, yüreğine bastırıp sımsıcak sardığında bu da aradığın değil. Aslında aradığın bişey de yok. Aslında yok olan da sensin zaten.
"Aşka aşık olmak, Aşığa değil!" bu da başka bir verem konusu.
İşte bakın ben Verem oldum bile...

Eleştirel Günlük said...

SentiuS merhaba ve hosgeldin. Siirin ne zaman, nasil, nerde, hangu duygularla okundugu kuskusuz siire ve okuyana cok sey katiyor. Burda sizinle hem fikirim. Ancak o verem olma konusunda uzgunum ki sizinle hem fikir degilim. Ask verem olmamaktir bence. Karsiliksiz da olsa cogaltmalidir kisiyi. Eksik kilsa da (sevgilisiz) eksiltmemelidir. Otesi biraz bana kultur destekli sapma gibi geliyor...

Eleştirel Günlük said...

Metin cok tesekkurler uyarin icin. Yanlislik duzeltildi efendim.

zihni örer said...

Şimdilerde bir köpek gibi koşuyorum ordan oraya
Yoksa gururlu bir kişiyim aslında, inan ki


Şiir ritim açısından beni de olumlu etkiledi.
Bilindiği gibi aşkın iki yüzü var tıpkı para gibi. Yazı ve tura.. Tura kısmına "fa" eklediğimizde (nota gibi) Fa-tura= fatura oluverir. Yazı kısmı malum "yaz" sıcaklığını andırsın, o da aşk olsun. Diğer yüzü faturadır ki, karşılıksız çek gibidir bu. Bir anlamda da karşılıksız fatura... karşılıksız aşk.
İşte, buradaki şiiri şiir yapan da bu yüzü olsa gerek. Karamsar, bir deyişle arabesk ton ile kaplanmış bir şiir.

Baştaki siyah yazı alıntıya gelince, dikkatimi çekti burası.
Günümüzde evde köpek beslemenin altında yatan psikolojiyi sorgulamak gerek.
Köpeğe "gurursuz" diyor şair.
Gurursuzluğa" sevgi önceliği” vermek neyi körükler acaba? Bunu hep düşünürüm.
Başlı başına bir makale konusudur…. Belki bir gün…

Anonymous said...

belki sıkıntıdandır usta.....canın şiir cekmesi....

Eleştirel Günlük said...

Zihni bey gurur ve sevgi catiskisina dair makaleyi dort gozle bekledigimi soyleyeyim simdiden. Her ne kadar devamli takip etsem de blogunuzu, siz yine de heberdar edin bu konuda yazinca, olur mu?

Eleştirel Günlük said...

Sagol anonim arkadas. Sıkıntıdan degil. Siiri ozledigimdendir. Oldukca bir zaman oldu siir okumayip, siir solumayali...Oysa ben bi donem buyuyunce sair olacagim derdim...