Pages

Feb 19, 2008

Caz ve Diyarbakır

Caz ve Diyarbakır desem ne gelir aklınıza? Herhalde birçoklarının ilk aklına gelecek şey “çiğköfte viski” ikilemidir. (Herne kadar bu ikilem sınıfçı ve ırkçı tonlar barındırsa da, konumuz bu değil.)

Aşağıdaki klibi ilk Diyarbakırlı Esmer bir dergide izledim. Çok hoşuma gitti. Sonra müzik bilgisine güvendiğim bir dosta sordum; “Kurban hele bak şu firlamalar ne yapmışlar?” diye, o dostta sagolsun baktı ve “Yok yok bu firlamalar tesadüfen sesleri biraraya getirmemişler. Biliyorlar ne yaptıklarını sanki” dedi…Sonra bir iki kez daha dinledim. Aklimda soru önermeleri:

Neden caz yakışmasın ki Diyarbekir’e?

Caz da yakışır Diyar-ı Bekir’e…

Kavganın Amed’e yakıştığı gibi, caz da…


Şoreş’e de tebriklerimi ileteyim bu arada…Bra devam…Devam…

4 comments:

Anonymous said...

Daha fazla bilgi icin bkz.

Tolga said...

matrakmis harbiden :)

Anonymous said...

çok keyifli.
önce sözlerini anlayamadım, esmer bir dergiden yardım aldım :)

Eleştirel Günlük said...

Sagol Banu. Bence de cok keyifli. Hatta "keyifli" sozu daha guzel tanimliyor bu "firlamalari". Iyi temissin sozlerini anlamaya calismakla. Sozlerini kultur icinde anlayinca daha bir sevimli oluyor. Hele hele arada bir kurtcenin Diyarbekir turkcesinin icine serpistirilmesi daha bi guzel olmus...