Pages

Jul 14, 2009

Işkenceye Dur

Videonun başına ne geldi bilmiyorum ama dün yerindeydi.

Türkçe altyazılı olarak Kürtçe hazırlanan film, ““Ji îşkenceyê re bibêje êdî bes e!” (İşkenceye dur de!) adını taşıyor. Filmde, toplumsal olaylarda polisin uyguladığı şiddet gösterilirken, işkenceye maruz kalanların görüntülerine de yer veriliyor.

3.5 dakikalık filmdeki altyazılarda ise “İşkence; insanlara cezaevinde, gözaltında, sokakta; fiziksel ve ruhsal olarak acı çektirerek kasten uygulanan sistematik şiddettir. İşkence; gözdağı vermek, sindirmek, yıldırmak ve cezalandırmak amacıyla kolluk kuvvetleri tarafından uygulanmaktadır. İşkence her yerde! Sokakta, açık alanda, araç içinde, evde, işyerinde, poliste, jandarmada tüm şiddetiyle sürüyor” gibi ifadeler bulunuyor.

Gözaltına alınma, işkenceye maruz kalma halinde yapılabilecekler de anlatılan filmde, TİHV Başkanı Yavuz Önen’in kurumu ve çalışmalarını anlatıyor.


TİHV'nin "işkenceye Dur De" konulu Kürtçe(Türkçe Altyazılı) videosu...

Tihv - İskenceye Dur from video on Vimeo.

3 comments:

Ebru said...

Sayfama eklemek isterim. Adli Tıp kurumunun skandalları da saymakla bitmiyor....

Ebru said...

Genellikle ben görüntüleyemezdim ama izleyebildim. Ama şuan çalışmıyor.

SentiuS said...

Paylaşabileceğim alanlara eklemiştim. Ortalama yarım gün kadar kaldığını tahmin ediyorum. Sonra yok.