Pages

Aug 14, 2010

Bilinç ve Mutluluk

“Oysa herkes bilinçsiz bir mutluluk içinde. Yapıntı bir mutluluk bu. Gülümseyişleri bile yüzlerine yapıştırılmış gibi. Hak edilmemiş bir neşeyi yaşıyor bu insanlar. Ya da neşeye benzeyen o şeyi. O arsızlığı, o umarsızlığı. Kim bilir belki bu da bir unutma biçmidir. Bir bezginlik biçmi.” (Murathan Mungan, Lal Masallar, Âzer ile Yadigâr, sayfa 8)


Bir zamanlar sevip altını çizdiğim bu satırları yeniden okuyunca bilinçle mutluluk arasındaki ilişkiyi yeniden düşündüm. Mutluluk sadece bilinçle mi mümkün? Ben bazan hiç bir sebep yokken (bilince direkt bir gönderme yapamayacağım) kendimi mutlu ve hatta kuş gibi hissedebiliyorum. Ve bu anlarda bilincin çok fazla bir rolü olduğunu pek sanmıyorum. Hatta bilincin rolu ne kadar azsa sanki mutluluğu daha yoğun hissediyorum.
Post a Comment