Pages

Sep 13, 2010

Beter Olun!

Referandum bitti.

Simdi birileri yüzleri dahi kızarmadan Nietzsche’nin şu sőzlerinden teselli bulmaya çalışıyorlar?

“Cahil bir toplum, özgür bırakılıp kendine seçim hakkı verilse dahi, hiçbir zaman özgür bir seçim yapamaz. Sadece seçim yaptığını zanneder. Cahil toplumla seçim yapmak, okuma yazma bilmeyen adama hangi kitabı okuyacağını sormak kadar ahmaklıktır! Böyle bir seçimle iktidara gelenler, düzenledikleri tiyatro ile halkın egemenliğini çalan zalim ve madrabaz hainlerdir!”


Midemi bulandırıyorsunuz.

Sanki on yıllardır seçimlere katılan aynı cahil toplum değilmiş gibi. Sorarlar adama “şimdi mi battı size toplumun cahilliği?” diye. Ayrıca 1923’den beri toplumu cahil bırakmak için elinden geleni ardına koymayan yine sizin mentaliteniz ve ideolojiniz değil miydi? Şimdi kontrol elinizden çıktı diye mi bütün bu kaygınız?

Beter olun!

4 comments:

Anonymous said...

Benzer sorular bende de mevcut. Şimdi soruyorum; madem bir kesim AKP ABD'nin partisidir diye inler, eh sormazlar mı Tayip'in yasağını kimler kaldırdı diye. Üzerine hemen duyar gibi oluyorum; siyasi yasaklar kabul edilebilir değil kaldırdık.

Eh madem işin demokrasi kısmına bu kadar gönülden inanıyordunuz; fobi ve paranoyalar üzerine kurulu bir "hayır" kampanyası ile refanduruma hazırlandınız. Ve benim görüşüme eksiklerine rağmen gerçekten önemli ilerlemeler içeren bu pakete hayır dediniz. Yani o zaman o fobilere mi sahip değildiniz de siyasi yasağı kaldırmada destek verdiniz ki dönemi çok iyi hatırlıyorum bu sorunun cevabı sahiptiniz. O zaman bu kör dövüşünde kim nerede nasıl duruyor... Aslında o kadar açık seçik belli ki...

Gerçekten Cumhuriyet tarihinden beri ikinici kez halkın politize olduğu bir döneme giriyoruz. Hani gönül isterdi farklı bir taraf ağır bassaydı ama aynı noktadayız. Ben de iğreniyorum, halkı bu kadar hor görmeyi, oluruna göre yerlere göklere olmazına göre de yerin dibine batırmayı.

Ah biraz farkında olsalar; seçilenlerde bu halkın arasından çıkarkan kimi kendini ayrı ve üstün hatta aydınlanmış ve aydınlatıcı görebilir.

daksit said...

İyi de bu her seçimden sonra zaten olan bir şey, niye şimdi celalleniyorsun ki...
Bu halk cahil, bu bir gerçek. Bunu görmek için de ne yazıkki seçim/referandum vs. olmasına gerek yok.
Sevgiler.

Anonymous said...

abi daha beter olsalar ne olacak, sanmiyorum ki, "la acaba bi yerde yanlis mi yapiyoruz" desinler. bi durup nefes alsinlar, kendilerine dönsünler! bu alintilar da evvelden hazirlanmistir kesin!..

Eleştirel Günlük said...

Kacak peki ne olsunlar? Bi bok olacaklari da yok ya...