Pages

Jun 1, 2011

Dayanılır şey değil!

Bu akşam Műşfik Kenter’i dinlerken geldi aklıma. Orhan Veli bazı şiirleri “sadece iş olsun diye” yazdığını sőylese de bazı şiirler de var ki hiç mi hiç iş olsun diye yazılmış gibi gelmiyor bana. Őrneğin Dayanılır şey değil adlı şiiri

Bilmem ki nasıl anlatsam;
Nasıl, nasıl, size derdimi!
Bir dert ki yürekler acısı,
Bir dert ki düşman başına.
Gönül yarası desem...
Değil!
Ekmek parası desem...
Değil!
Bir dert ki...

Dayanılır şey değil

Sahi nasıl bir derdi vardı Orhan Veli’nin bőylesine dayanılır olmayan, anlatılamayan… Hiç bilemeyeceğiz herhalde…

Orhan Veli’nin derdi şimdi bana dert oldu, iyi mi!

11 comments:

lijepa djevojkaa said...

Bu dert gündemle ilgili olmasın. Ekmek parası derler ya; paraya ekmek diyene maaşı un olarak ödensin der bir yerde Bukowski. Şimdi ne alaka diyeceksin hiç iş olsun diye yazdım ben de:)

Ebru said...

Nasır mı acaba?
Yalnız galiba biz bunun yanıtını ne olarak verirsek verelim tahmin olacak:)

zihni örer said...

türkiyede doğmuş olmak mı?
ya da kolestrolü yükselmiştir o anda:)

endiseliperi said...

her dertle başa çıkılır; çıkmaya gayret edersin en azından da, adını koyamadığın derdin varsa... o dayanılır bir şey değil. sanırım orhan veli, her şeyi boş ve anlamsız bulduğu, hayatla hiçbir şekilde anlam bağı kuramadığı bir zamanda yazdı bunu.

atıyorum tabii.

sevgiler.

Eleştirel Günlük said...

Iyi atmissiniz arkadaslar:-) Orhan Veli amca hepinizi alninizdan operdi bunlari duysa. Sagolun.

Sahi ne yapar bizde edebiyat tarihcileri? Birileri oturup da bu adamin derdi ne diye arastirmamis yani...

Ebru said...

Ben hala ısrar ediyorum nette de baktım da nasırı varmış kendisinin de ve bir kez yaşadım o sorunu neler yaşatır ve dedirtir insana tahmin etmek zor değil.
İlle edebi sosyal olmak zorunda değil çok çok anlaşılabilir fizksel acı hem de ne acı:)

Eleştirel Günlük said...

Valla nasirin da anlatilamaz bir dert olacagini senden duydum Ebru... Hani Suleyman Efendi'den soz etmisti nasir konusunda bu nedenle anlatilabilir bisey olmali nasir konusu Orhan Veli icin. Ben baska bir derdi vardi diyorum... Oyle bir dert ki dayanilir ya da anlatilabilir olmayan bir dert.

Ebru said...

Böbrek taşı düşürürken öleceğini sananlar da gördüm:))

O halde neden yaptın bunu ha? Aklımdan çıkmaz şimdi neydi????

Eleştirel Günlük said...

Benimde aklimdan cikmayacak valla. Neydi adamin derdi acaba? Hadi iz surelim...

FREEDOM said...

bilmemki nasıl anlatsam diyor adam, ne büyük ne sıkıntılı, ne hüzünlü. Offf off. Deli eder bu hayat insanı deliii. kulakların çınlasın Orhan Veli..

Eleştirel Günlük said...

Adam anlatamiyorum derken anlatabilme becerisine gonderme yaptigini hic sanmiyorum. En zor seyi bile anlatabilecek bir dil becerisi var. Anlatamadigi anlatmasi psikolojik ya da sosyolojik olarak zor sey.