Pages

Oct 22, 2007

Savaş Tamtamları


Korkuyorum!
Savaştan değil bu savaşın ağzı salyalı linç kőpeklerini sokağa çağırdığından korkuyorum.
Yeni Kahraman Maraş’lardan, Sivas’lardan korkuyorum.
Ülkenin Bağdat’a dőn(dürül)mesinden korkuyorum.
Daha őnce sınır őtesi harekat yapılmadı mı?
Kaç defa yapıldı?
Problem çőzüldü mü?
Birilerinin derdi problem çőzmek değil.
Birilerinin derdi kan üzre rant sağlamak.
Anlamıyor musunuz?
Anlamadığınızdan korkuyorum.
Korkuyorum!
Bu rantın bedelini genç insanlar canlarıyla ődeyecekler diye korkuyorum.
Savaşa, linçlere,
başkalarının çocuklarının kanı üzre rant ve iktidar sağlamalara dur deyin ne olur!
Sokaklara “Savaşa Hayır” diye çıkın ne olur!
Kan daha fazla kan demeyin!

3 comments:

birisi said...

sonunda biri kahramanmaraşları hatırladı, hatırlattı. ben de günlerdir yazayım mı diye düşünüyordum. (yazmadım, çünkü sonra kızıyorlar bana...)

Eleştirel Günlük said...

Kizsalar da yazmaliydin. Hala dersini almadi bu ulke linclerinden cunku. Hala ogrenmedik insan olmayi.Insan yasamini degerli kilmayi.Nasil olur bu toplum kurban verir cocuklarini ne idugu belirsiz bir savasa. Nasil olur bir ana sadece erkek (asker) doguran bir rahim olmayi secer yeni kurbanlar dogurmak icin. Nasil bir baba Baris yerine "daha iki oglum var sirada" der. "Umurumda degil ne yapin edin su kani durdurun" diyen niye cikmaz onca linclerden, olumlerden, sonra...

Anonymous said...

Buralarda linç havası iyiden iyiye arttı. İnsanlar "teröre hayır" sloganı altında meydanlara çıkıyorlar, bağırıyorlar. Fakat kimse vakti zamanında kürt sorununun doğru düzgün tanımlanması ve hak ve özgürlükleri konusunda sokağa çıkmamıştı. MKY'de yazdı zaten birçok konuda ikiyüzlülük yapıyor insanlar, o İsrail sorununda Filistin'in yanında nasıl yer alırsın bu mantıkla.

Sürekli aynı şeyler. Yeter artık bitsin savaş demiyorlar. Fransa'da insanlar Cezayir konusunda ayaklandı, ABD'de Vietnam ve Irak için ayaklandı devletine karşı. Burada resmen kitleler savaş çığırtkanlığına çağrılıyor. Kürtler hakettikleri demokratik açılımlara derhal kavuşturulmalı demiyorlar, silahla çözüm için çıkıyorlar resmen. Teröre hayırmış, kimin terörü neyin terörü. Savaşta insan ölür, eğer buna karşıysan barışı ve demokrasiyi savunursun. Teröre hayırmış, laf...