Pages

Mar 27, 2008

Lorca'dan Erotik Bir Şiir

Ben bőyle erotik şiir gőrmedim őmrümde. Okuyun ve okurken bırakın kendinizi imgelemlerin dehlizlerine…Kuşkusuz bir erkek gőzüyle erotik olduğunu iddia edebilirim ancak. Bilmem kadınlara da bana geldiği kadar erotik gelir mi bu şiir, ya da bir homoseksüele…Ha bu arada, sahi Lorca homoseksüel değil miydi?

Sadakatsiz bir Kadın


Yalniz bir kadın sanmıştım önce
Oysa kocasını aldatan biri
Irmağın orda buluştuk
Gece Santiago gecesi

Işıklar sönüp birer birer
Yanmaya durunca ateşböcekleri
Son birikintisinde şehrin
Dokundum uykulu memelerine

Türkülü çiçeklerin dalları gibi
Göğsü gözlerime açılıverdi
Ve on iki hançerin bir kerede
Yırttığı ipek gibi sinirli

Hışırtısı kulaklarımda
Kolalanmış eteklerinin
Işıksız tepeleri ağaçların
Yollar boyunca kocaman kocaman

Ve ufuk köpeklerin ufku
Irmaktan ötelere havlıyordu
Ne varsa üstünden atlayıp geçtik
Bögürtlenler, dikenler, karaçalılar

Saçındaki topuzun yere yatınca
Yumusak toprakta açtığı çukur
Ben boyunbağımı attığım zaman
Çözüşü onun da düğmelerini

Sıra silahli kemerime gelince
Sıyrılışı giysilerinden ard arda
Sümbüllerin mi kurbağaların mı
Olamaz hiçbirinin böyle bir teni
Ne de billurun ayışığında
Sunabildiği var bu ışıltıyı

Kalçaları altımda kaçışıyordu
Hani ürkmüs baliklar gibi
Bir yanı tutuşmuş ateş çemberi
Bir yanı buza kesmiş, sepserin

O gece dörtnala gördüm kendimi
Sedeften küçük bir taya binmişim
Gördüm, ne dizgin ne de üzengi
At koşturuşlarımın en güzelini.

Neler anlattı sevişirken
Ama söyleyemem erkeğim ben
Hem böyle ağzı sıkı görünmemi
Aydınlık akıl da istiyor zaten

Frederico Garcia Lorca

3 comments:

z.örer said...

Evet, ben de ilk kez böyle bir şiir okuyorum. Erotizm var.

"Akılcı Hazcılık" (hedonizm) felsefesiyle tanımlayabiliriz yazarın şiirdeki anlam tarzını. Neden aklıcı?

Neler anlattı sevişirken
Ama söyleyemem erkeğim ben
Hem böyle ağzı sıkı görünmemi
Aydınlık akıl da istiyor zaten


Dinlerin baskın olduğu toplumlarda bu sahneyi ahlaksızlık vurgusuyla karşılarlar. "Nefs"in lanetlenmesi bu yüzdendir. Oysa nefs ile "id" baskınlığını karıştırırlar. Karşı çıkılması gereken nefs değil, kişideki id egemenliği olmalıdır.
Sevişmek bu yüzden sakıncalı olmaktan kurtarılmalı.

Anonymous said...

Kadin olmasa siir olurmuydu?
...zannetmiyorum.

Lilith said...

Haydar arkadas butun sairleri erkek belliyorsun herhalde...
Siir cok da guzel degil, ceviri oldugundan olabilir bu...
Cemal Sureyya'nin erotik bazi siirleri var, cok daha guzel...Tabii bizimkiler bu kadar erotik mi o sorgulanir da...

mesela:


ŞU DA VAR


Bir de sen koynumda yatıyorsun
Güzelsin güzelliğin mutlak amenna
Kızlığın masanın üstünde
Kocana saklıyorsun

Oysa koca da ne benim kollarım var
Soy bir portakal yedir bana dilim dilim
Ben Uzunminareliyimdir doğma büyüme
Ne yapıp yapıp denizi görmek isterim