Pages

Mar 22, 2009

Bedenci !

Ilk görev yerim bu kasabaydı. Daha ilk hafta mıydı yoksa ikinci mi? Öğretmenler, öğrenciler ve kasabalılar ondan söz etmeye başlamışlardı. Beden eğitimi öğretmeni değil “bedenci”ydi. Görevden uzaklaştırılalı çok olmamıştı.

Üç çeşit farklı koro vardı onun hakkında söylenenlere bakınca: Öğrenciler, faşist ögretmen ve idareciler, ve de eskinin solcu ama küçük bir kliğe dönüşmüş gününü okay oynayıp geçiren hocaları.

Eskinin solculari derlerdi ki;
….
….
Yani hiç birşey demezlerdi. Saklarlardı.Bir suçu saklar gibi sessiz dururlar onun adı geçince sessizliğe bürünürlerdi. Yani hiç birşey demezlerdi.

Öğrenciler derlerdi ki;
Hocam keşke o gitmeden gelseydin. Beraber kalırdınız. Iyi anlaşırdınız.
Komunistti moministti ama iyi ögretmendi. Bir 19 Mayıs yaptı, bu kasaba öyle bir 19 Mayıs hiç görmemişti.
Komunistti moministti ama iyi cimnastikçiydi. Görüyor musun? Bak şu tavandaki ayak izi var ya, ona aittir. Parande atarken tavana da tekme atardı.
Komunistti moministti ama iyi adamdı. Kimin yardıma ihtiyaci varsa gider yardım ederdi.

Faşist ögretmenler ve idareciler derlerdi ki;
Adam komunistti yav. Bi de saklamazdı ha!
Öğrencilerle arkadaş olurdu.
Öğretmen gibi ciddi değil hep cıvıktı.
Kızları dersde hep ellerdi.
Erkek öğrencileri kerhaneye götürürdü…

Bir gün öğlen vaktiydi. Öğretmenler odasında bir çok öğretmen vardı. Kasabanın yerlisi bir faşist öğretmen yine onun hakkında ileri geri konuşuyor kızları nasıl ellediğini anlatıyordu. Bir iğrenç doyum vardı sanki sesinde anlatırken. Dayanamadım : “Hocam hadi o sapıktı mapıktı ama siz de amma nammussuzmuşsunuz ha! Adam nerdeyse bütün kasabanın kızlarını sıradan geçirmiş siz de salak salak buna izin vermişsiniz” dedim. Öğretmenler odasında büyük bir sessizlik olmuştu…

Merak ederdim. Nasıl biriydi? Gerçekten dendiği gibi ahlaksız bir adam mıydı? Sapık mıydı? Tabii ki “komunist” olmak sapık olmamanın bir önkoşulu olamazdı. Ama bu öküzler hukuğun üstünlüğüne inan kızlarının bu adam tarafından ellenip okşandığını duyunca adamı adalete teslim edecek öküzlerden de değillerdi açıkçası. Ya o eski solcular niye suskundu?

Duyduklarımın ve duymadıklarımın doğru olma olasılığı çok azdı ama yine de belli olmazdı…


Post a Comment