Pages

Mar 15, 2009

Mim: Bir Blog Yazarıyla Sevişmek

Hangi blog yazarıyla sevişmek istersin? Hele bak mime. Bir de bu benim ilk mimim…Kacak’ın dediği gibi “bőyle mim mi olurmuș” demiyeceğim anasını satayım. Hadi itiraf edelim sevișmeyi hala kőtü, kaka, ahlakı yıkan birșey diye gőrüyoruz. Sağolsun islamcı-bacakarası temelli ahlak anlayıșımız. Ve sanıyoruz ki blogda tanıștığımız yüzünü gőrmediğimiz, sadece yazılanlardan tanıdığımız birileriyle sevișme arzusu duysak, fantazi kursak günah ișlemiș olacağız sanki…



Ben kimle mi yatmak isterdim: Türk bloglarında tanıdıklar var ama onlar bacı valla. Ben de biraz uluslar arası arenaya çıkayım dedim. Hatırlıyonuz de mi Sarah Palin’i? Hani Amerika’da Cumhuriyetçilerin başkan yardımcısı adayı Sarah Palin. Ha iște o! Baktım da o da blog yazıyormuș. Aha abi ben onla sevișmek isterdim… Bloğu da aha burada. Kendisi yazıyor mu bilmiyom ama günahı blogu yazanın boynuna…

Eee șimdi mimi kime atacağız? Ben Cüneyt’e atayım bir de Zihni bey’e keh keh keh…



 

20 comments:

Tugc said...

Ben fotograflara bayildim valla :)

E.A.Şeran said...

:)) yahu ben sizi hep kadın sanmıştım, şaşırdım şimdi:))

Tolga said...

Resimleri gordukten sonra Kafka ile diyecegini sandim nedense. Bu bocekler mocekler hep onu akla getiriyor nedense.

Evet Kafka da gunluk yazarligindan blog yazarligina terfi etti ya, ondan.

zihni örer said...

Sevgili E.G,

bizim orda buna "Ahiret sorusu" derler:)
olsun, en kısa zamanda inşallah cevaplayacağım..:))
etik çizgileri aşmamak için ince akortlu bir yazı düşünüyorum.
teşekkürler "saydığın" için.

zihni örer said...

şunu unutmuşum,
seni Sarah Palin'e ispiyonladım haberin olsun. Bozuk bir ingilizceyle "bu arkadaşım seninle sevişmek istiyor, üzgünüm, bu bir oyundur" gibi birşeyler yazdım.
Mesaj kontrollü olduğu için sayfaya düşmemiş. Kim bilir, hoşlanırsa bu oyundan seni davet edebilir haaa:)) hanberin olsun, pasaportunu şimdiden hazırla:))

Anonymous said...

"Ben kimle mi yatmak isterdim: Türk bloglarında tanıdıklar var ama onlar bacı valla."

Olmadı şimdi bak bu. Hem islamcı bacak arası ahlakını yer, hem de bacı kavramından sözet. Her türlü serbest olmalı bazı, ensets, blog kardeşi, grup vs. Özgür ol biraz. İslamcı bacak arası ahlakını bırakmak lazım. İllaki blog bacılarından birisini düzmek aklına düşmüştür, hani itiraf et, kır zincirlerini.

Eleştirel Günlük said...

Ms Parilda,

haksizlik etme simdi postum da fena degil yani . Hani fotograflar da postun bir parcasi iken...

Eleştirel Günlük said...

Selam Oza sahi neler seni benim kadin oldugumu dusundurdu cok merak ettim. Tamam erkek egemen tavirlardan kendimi arindirmaya calisiyorum ama bunun kadin gibi bir ses cikardigini da sanmiyorum valla...

Eleştirel Günlük said...

Hepimiz birer Gregor Samsayiz Vulgar...

Eleştirel Günlük said...

Zihni hocam sagolasin... Bakalim bizim Sarah ne dusunecek. O Alaska'nin sogugunda ısıtmak gerekir geceleri hem de sırıl sıklam ısıtmak...

Eleştirel Günlük said...

Sevgili aşBunlari kardesim. Zulfu yare dokundu herhalde soylediklerim. Celiskimi yakalamissin gibi bir zeka boburlenmesine girmen acinasi bir hal vermis sana. Bellidir ki onlar bilerek - figuratif- olsun diye soylenmistir ve icine dogdugumuz bu icine sictigimin islam ahlakinin bizde yarattigi celiskilerin altini cimek icin yazilmistir. Bu celikilerden her an arinmaya calismamiza ragmen hala lekesi ustumuzdedir bunu inkar ettigimiz de yoktur ayrica.

Ayrica ben sevismeye duzme diye hic bakmadim. Sevismek iki kisi arasindaki guzel bir doyumsal (hem tensel hem de tinsel) iliskidir. Duzusmek sizin islamda erkege verilmis bir imtiyazdir. Ben insan olmak icin de bu imtiyazlari bile red edecek kadar insanim. Duzmek bi hayvana yarasir bir de sen gibi muslumana...

SentiuS said...

Kadın olsaydım tereddütsüz verirdim sana... Mezara mı götüreceğim? Biliyorum karizmayı, yakışıklılığı...
Hele de o kalın dudaklar...
Aha da kırdık zincirleri n'olacaksa...

Yorum sayısındaki artışa ve konuya ilgiye dikkat!

Eleştirel Günlük said...

SentiuS iyi guldurdun beni bak. Sagol curretkar teklifin icin. Ama once Amerikan baskan yardimciligi icin ugrasiyor olman lazim.. :-)

Tolga said...

bugunlerde pek tartisma heveslisi sayilmasam da kendimi tutamadim EG, yazmak geregi duydum.

"simdi duzusmek sen gibi muslumana yarasir" demissin yukarida ve bu agir bir laf. bence fazlaca hatali.

ahlakli olmak bir kimlige direkt baglanamaz. muslumanin da ateistin de "ahlak"lisi da ahlaklisizi da olur. elbet turlu inanclarin ve fikirlerin icerikleri ile ahlak arasinda "uniform" olmayan bir iliski var. ve bu iliski hakkinda konusmak gerekir.

ama ne ateizm ne sol ne de baska birsey agzimiza geleni soylemek gibi bir sey vermez elimize. agzimizdan cikan herseyden sorumluyuz.

ha burdan herhangi bir dini elestirmyelim demiyorum, tabii ki. yazdiklarimdan da bilinir ki, "political correctness" olayini da tutan biri degilim zaten. ama elestirmek baska, kimlige bir sey atfedip, kizmak baska sey bence. (ki dikkat edersen cevap verdigin yorumcu zaten islamla ilgili bir sey dememis, neden boyle bir cevap verdin adama anlamadim.)

umarim ne dedigim anlasiliyordur.

E.A.Şeran said...

Sevgili E.G,

Seni kadın zannetmem tamamiyle benim toplumsal cinsiyet rolleri algılarımı kıramamış olduğumun göstergesidir. Tamam itiraf ediyorum, öğretmen oluşun ve destekleyici tavrın bir kadın olabileceğini düşündürmüştü bana :)Kendimce bir kadın dayanışması kurmuşum kafamda bu blogla ama bu kötü bişey değil elbet:)

Yalnız ben de tartışmaya müdahale etmek istiyorum haddim olmadan. Bu bacı meselesini ben de okuduğumda olumsuz bulmuştum. Sol siyasal kültürden gelip cinsellikle barışamamış kimliklerimizin ürünü bu söylem. Sen de açıklamasını yapmışsın zaten.

Ancak başka bir şey var ki Sarah Palin konusu. Onu korumak için değil ama erkeğin penisini bir bıçak gibi sapladığı bir birleşme sevişme olmaz! Sizin ikinizi bir arada düşününce bunun yalnızca bir şiddet eylemi olabileceği geldi aklıma:( Bu benim senaryomdur, aklından geçeni elbette bilemem. Aksi halde size sıcacık sanal sevişmeler:))

Bu arada fotoğrafları ben de çok beğendim:)

Sevgiler,
Oza

Eleştirel Günlük said...

Sagolasin Oza.

Biraz iddiali olacak ama ben hatta gunumuzun en radikal ve oncu olabilecek idolojisinin feminism olabilecegini inaniyorum. Yani dayanismamdan suphen olmasin.

Her ne kadar kulaga oyle geliyorsa da yemin billah Palin'i karsi cins olarak cekici buluyorum. :-) Ve normalde amerikali kadin feminin ya da kadinsi bulmam, avrupali ve akdenizli kadinlari ben daha cok feminin bulurum. Ama Palin gercekten kadinsi ozellikleriyle cekici biri.

Eleştirel Günlük said...

Sevgili Vulgar once sagolasin uyarin, elestirin, paylasimin icin.

Simdi sozu edilen yorumcunun yorumunu bi daha oku. Senin yorumundan sonra ben iki uc defa daha okudum; “ acaba ben mi yanlis anlamisim?” diye. Okudun mu? Peki o adina “yorum” dedigimiz yorumda bir yorum, entellektuel bir soru, bir tartisma daveti hissettin mi? Ben bunlarin hicbirini hissetmedim cunku. Benim anladigim ve hissettigim bir alay havasiydi ve saldiriydi. Ben de saldiriya saldiriyla cevap verdim. Anlamaya calisip, olgun, nitelikli cevaplar vermeye deger bulmadim. Hepsi bu.

Hatta saldiri o denli apacikdi ki yorumcunun adinda bile vardi: “Aş bunlari” adini almis sayin yorumcu. Ardindan da benim ozgurluk anlayisima yonelmis. Ozgur olmadigimi olamadigimi ima etmis. Sonra da bu benim asamadiklarimdan yola cikarak benim ozgurluk anlayisimin ne olmasi gerektigine yonelik yargilarda dahi bulunmustur. Soyle demis: Özgür ol biraz. İslamcı bacak arası ahlakını bırakmak lazım.

En sonunda da “İllaki blog bacılarından birisini düzmek aklına düşmüştür, hani itiraf et, kır zincirlerini.” diyerek tavrini ortaya koymustur. Sevismek istemeyi duzmeye indirgemistir. “İllaki blog bacılarından birisini düzmek aklına düşmüştür “ diyerek de benim gercekten blogda tanidigim karsi cinsleri arzuladigimi ama bunu sakladigimi ima etmistir.

(ulan siradan bi agiz dalasini bile entellektuelize eder olduk yav… Simdi komik gorunuyor boyle aciklayip analiz edince! Neyse!)

Herhalde yorumu sen benim okudugum gibi okumamissin. Neyse gecelim diger meselelere…

Senin dediklerine gelelim:

Niye boyle cevap verdigimi anlamadigini soylemissin. Yukarida yorumun analizi bu soruyu yanitliyor mu? Yani bir kavga abi bu. Burda tartisilan bir sey yok. Bunun kavga olmadigini soylersen kavganin ve siddetin farkli formlari uzerine postmodern analizlere bakmamiz gerekir.

Adam islamla ilgili bir sey dememis diyorsun. Gercekten bir sey dememis mi? Oysaki butun saldirisinin temelini benim kullandigim “islamin bacak arasi ahlaki” soylemi olusturuyor. Yani “arkadasim islamin bacak arasi ahlaki soylemini yanlis buldum!” deyip sorsaydi durum farkli olabilirdi. Yani soru sorulmuyor. Yorum beklenmiyor. Aciklanma beklenmiyor.

Ahlakli olmakla kimlik meselesi cok karismis ne dedigin pek iyi anlasilmiyor. Aciklarsan yanitlamaya calisirim.

Diyorsun ki “ama ne ateizm ne sol ne de baska birsey agzimiza geleni soylemek gibi bir sey vermez elimize.” Bu da alabildigine ahlaki bir soylem. Bir de alabildigine tumel ve sanki genel gecer bir dogulugu icinde barindiriyor. Bunu soyleme konumu ancak bir lidere yakisir ki o soylenenler de o lideri takip edenleri baglar. Bu anlamda da senin boyle bir yargiyi dayatma konumun yok. Savunabilirsin. Ben boyle inaniyorum dersin ama benim onlara inanmami genel gecer bir dogru gibi ortaya suremezsin. Ben kendi ahlakimdan (onun da icine edeyim) sorumluyum. Onun icin hic bir orgutlulugu sevmem. Her tur orgutluluk sinirliligi getirir ve bu sinirlilik baskalarinca konmustur. Yani beni solda, ateist oldugumu varsaymissin burasi dogru bir varsayim ama ateistin ve solun neresinde oldugumu ben acikca ad verip soylemedikce sen bilemezsin. Mesela solun A gurubundanim diyince onun yazili, sozlu, ya da yazisiz-sozsuz ahlakini baz alip ancak o zaman bana bak suna gore sunu soyleyemezsin diyebilirsin. Benim de oyle bir bagim yok, allaha sukur! :-)

umarim benim de ne dedigim anlasiliyordur.

zihni örer said...

Mim Borcum ödenmiştir.

Tolga said...

Ben gayet iyi anladım dediğini. Kabaca internet bana istediğim “özgür” ortamı sağlıyor, bir örgütlülük durumu da olmadığına göre ağzıma geleni söylerim işte gibisinden bir durum senin dediğin. Bunun gerçekte özgürlükle filan alakası yok, halbuki...

Ve haklısın, bir çok vatandaş, blogları ve genelde interneti böyle kullanıyor, yani Yasa’yı devre dışı bırakmakla gurur duyuyor... gözden kaçansa başka bir yasanın aslında müstehcenliğin yani zevk almayı emreden bir müstehcenliğin, süperegonun altına giriyor, özgürlük söylemi altında yeri geldiğinde sözde-anarşik (bu adamların otantik anarşizmin ne olduğundan haberleri bile yok) bir dili de kendine araç edinip tam da günün hegemonik liberal söyleminin bir numaralı kölesi oluyor. Burada müstehcenlik illahi ki kaba bir fallik söylemi içermek zorunda değil eski “sapkınlıkta” olduğu gibi tam tersine gayet maternal bir fallus küçümseyiciliğiyle ve hatta sözde özgürlükçü bir görünümde yeni zamanların “güç”ünün sözcülüğünü yapıyor.

Ahlaklı olmak başka şey, ahlakçılık bambaşka. Benim burada “-malıdır” dememin bu denli rahasız ediciliği de aynı postmodern söylentinin dışa aktardığı bir semptomudur. Bu anlamda yapılan yorum sadece beni değil, aslında ortak olanı, “common”ı hedeflediğinden elbetteki kendimce yappılmaması gerekenlere “yapılmamalıdır” ve “herkes bundan sorumludur” diyeceğim. Bu ahlakçılık değil, etikle ilgili birşeydir. (Ki ahlakçılıktan nefret ederim.)

Yoruma gelince... Bence sen yine bir kez daha oku o yorumu.... Yorumcu vatandaş evet kendi aklıyla alay etmek niyetinde ama bunu “müslümanlık” adına yapmıyor, “Özgür ol biraz. İslamcı bacak arası ahlakını bırakmak lazım.” derken bizzak kendisi de ahlaksız, İslam dışı bir ağızla sana kendinle çeliştiğini söylüyor. Ama sen buradan yorumcunun müslüman olduğu varsayımına gidip, arada o kimliğe de laf geçirmiş oluyorsun. Ve bu blog ortamında bunu Yahudi’ye ya da Kürt’e de deselerdi ben aynı uyarıyı yapardım. Çünkü kimliğe bağlı olarak küfür ederken seni burda okıuyan bir sürü insana ayıp etmiş oluyorsun. Ha, sana ne lan, burası benim blog, ağzıma gelenş söylerim diyorsan, burda susarım ve adıma bunu soldan filan saymam. Bu dimdirekt faşizme dahi gitme tehlikesi içerir..

(Ki ben ahlak ve cinsellik konusunda ne düşündüğümü bu dediklerimden ayrı tutuyorum, o ayır bir hikaye. Yeri gelince onu da bir gün konuşuruz.)

Eleştirel Günlük said...

Vulgar Internet degil hayat bana “özgür” ortamı sağlıyor (daha dogrusu kimsenin bana ozgurluk sagladigi yok)ben ellerimle tirnaklarimla kan revan icinde yasamaya calisiyorum sahip oldugum bu hayati. Ha yeri geldi de soyleyeyim, internetin arkasina saklanan korkaklardan da degilim. O tiplerle her yerde ben kavgami boyle verdim - veriyorum; işte, sinifta, sokakta. Agzina geleni soylemenin etik ve ahlaksal hic bir olcutu yoktur kavga ortaminda; ne feminism, ne erkek egemen soylem kalir orda. Baslarsin kufure. Kufuru de belirleyen karsidakinin deger yargilaridir; anasi, avradi, allahi, kitabi… Bunun da dedigin gibi ozgurlukle hic bir ilgisi yok. Olsa olsa bu survival ile ilgilidir…

“Bu anlamda yapılan yorum …. … aslında ortak olanı, “common”ı hedeflediğinden “ sozediyorsun. Bu soylem sadece ancak kagit uzerinde gecerliligi olabilecek analitik bir cikarimi iceriyor.. Beyaz adam soylemi geneli (common’i) iceriyor diye kalkip zenciye “beyaz adam” terimini olumsuz bir cumle icinde kullanmayi yasaklamaya benziyor senin hesabin. “beyaz adam” soyleminin geneli icerdigini dusunmek cok luksdur zenci icin. Bundan alinacak kendine hakaret edildigini hissedecek beyaz adamlar varsa onlar da kusura bakmasin ama oturup “beyaz adam” teriminin zencinin hayatinda nasil da baski ve zulumun ifadesi oldugunun tarihsel analizini yapsalar daha iyi olur. Yani islamdaki erkek egemen kulturel yapiya “duzusmek islamda erkeklere verilmis bir imtiyazdir” diye laf sokusturma hakkini kendimde bulurum. Bu ulkede yuzyillardir kiz cocuklari allahin emir peygamberin kabriyle kendilerinden iki misli yasli adamlara peskes cektirilmisken, tecavuz ettirilimisken ve bunu degistirmek icin hic bir camiide vaaz verilmezken ben agzima geleni soylerim (sakin ola bana dinin gelenekler uzerinde etkili olmadigini soyleyip dinle geleneksel kulturu ayirmaya kalkmayasin) Simdi ben boyle soylerken bundan da muslumanlar aliniyorlarsa alinsinlar valla. Bence en iyisi mi onlar islama dayali ahlakin insanlarin yasamini nelere cevirdigine baksinlar.

Yani benim islam kimligiyle problemim var zaten bunu da inkar etmiyorum. Bu kimlik de “butun”e mi gonderme yapiyor? Evet bu kimligi kendine layik gorenler uzerine alinabilirler. Bu baglamda da burada okuyanlara ayip etmis oldugumu dusunmuyorum. Cunku benim beni okuyanlar uzerinde bir kontrolum yok. Okumazlar olur biter. Bir de bildigim kadariyla kendini islamci diye tanimlayan bir okurum yok. Varsa da o da bana kufur ediyordur zaten…

Fasim kavramini da bence haddinden fazla genis anlamli kullaniyorsun gibime geliyor. Fasizmin iki insan arasinda basladigi ve herseye yorumlanabileceginin(!) kontexti farkliydi; 60li yillardaki feminsim dalgasindan gelir bu tartisma ve bu tartisma feminizmin teorik cercevesinde cok anlamli kaliyordu. Cunku erkek ile kadin arasinda guc (egemen olamya yonelik) iliskisi vardi. Benim burda potensiyel okucularimla kesinlikle iktidar iliskim yok.

“bunu Yahudi’ye ya da Kürt’e de deselerdi ben aynı uyarıyı yapardım” diyorsun. Yapmalisin da, cunku onlar ezilenleri temsil ediyorlar Turkiye kontexti icinde. Ama Filistinde yahudiye kufur eden bir araba fasistlik yapiyorsun dersen biraz garip kacar. Burada ben islamci kimligini olusturan veya bu kimlige hizmet eden kisilerce ezilenim. Benim yasamimin bir cok alaninda onlarin insanlik disi eylemlerinin izleri var; sokakta insanlarin sevdigiyle el ele tutup aski ve sevgiyi yasamasini haram eden de bunlardir, Sivas’da insanlari yakan da. Benden bunlari unutmami hic kimse bekleyemez. Ve onlarin bu insanlik disi etkinliklerinin ardinda ya toplumsal normlar ya da devletin yine musluman ve islamci askeri, polisi vardi. Ve hala o yaralarim kanamaktadir. Bu kimligin hic bir yorungesine de saygi duymuyorum. Ve hepsi yukardaki zenci ornegindeki gibi beyaz adamdir. Beyaz adamdir…