Pages

Sep 16, 2009

Karamizah Tadında Fașistlere Psikolojik Danıșma (ücretsiz)

Düşündüm de bugünlerde olunabilecek en kőtü şeylerden biri herhalde koyu bir faşist olmak. Düşünsenize bütün dayanaklarınız tek tek yıkılıyor. Kutsal saydığınız bütün değerler soysuzlaşıyor. Güvendiğiniz babalar, abiler, paşalar size ihanet içindeler. Gőruyorsunuz ki hiç de saygın değillermiş o paşalar komutanlar. Gőrüytorsunuz ki şehit diye diye dőkülen gőzyaşları timsah gőzyaşlarıymış. Yani o şehit deyip ağlayanlar hiç utanmadan pimi çekip bir erin eline verebiliyor bombayı. Sonra utanmadan bütün birimler (Bőlüğü, karargahı, hava ve kara sahanlığı, ve genel kurmayı, ve kaymakamlığı) elbirliği içinde hiç utanmadan cinayetlerini kapatmak için őldürülen gencecik cesetlere kaza süsü verebiliyorlar. Genel Kurmay başkanı “yeter artık!” diyebiliyor bu konudaki sorulara…

Yıllar yılı inandırıldığın kart-kurt teorisinin de en őnce bunu sana inandırılanlarca terkettiklerini gőrüyorsun; kürtlere bir sürü ayrıcalık tanındığını gőrüyorsun. Őyle bir dil yoktur denirken, şimdi o adını ağzına almaktan çekindğin dilde televizyon yayını var, kitaplar var. Başbakan o dili kullanıyor.

Değişim zor bir şeydir. Kolay değildir değişimlere ayak uydurmak. Ya da ayak diremek. Değişimlerle bütün güvenliğiniz, yarını tahminleriniz, gőreli mutluluğunuz tehdit altındadır. Hele hele bu değişimler sizin kontrolünüzün dışında gelişiyorsa, nasıl da zayıf ve zavallı hissedersiniz kendinizi! Hele hele bu değişimler sizin şimdiye kadar inandıklarınızın, üstüne dünyanızı kurduğunuz varsayımların temellerine yerleştirilmiş bir TNT gibi duruyorsa gerçekten zordur bir günü akşam eylemek.


Literatürde bu tür değişimlerle uyum sorunu yaşayanlarda gőrülen psikosomatik belirtiler şunlar olarak belirlenmiş;

  • Başağrısı
  • Uykusuzluk
  • Depresyon
  • Kaygi
  • Sindirim sistemi problemleri
  • Kas spazmi ve sirt ağrıları
  • Yüksek tansiyon
  • Alkol ve uyuşturucu alışkanlığı,
  • Bağışıklık sisteminde zayıflama

Işte size bilgimin yettiğince őneriler sevgili faşist kardeşlerim.

Őncelikle değişimi o denli korkunç bir şey olarak gőrmeyi bırakın bir kere. Değişimi yaşamın doğal bir parçası olarak kabul edin, ki őyledir. Hatta bazı değişimlerin iyi yanları da vardır. Mesela őtekileştirdiklerinizin değişimini , őzgürlükler ve haklar edinmesini tehdit olarak gőrmek yerine insanlık adına - evrensel değerler adına- ővünç duyacağınız bir olanak olarak gőrürseniz bu sizin uykularınızı kaçıran yersiz korku ve kaygılardan size kurtarabilir.

Kendinizi kontrol edemediğiniz değişimler karşısında (mesela şu Kürt açılımı) çaresiz ve aynı zamanda kızgın ve őfkeli bulduğunuzda şunları yapmayı deneyin:

Bir dakika kendinizi mental olarak uzaklaştırın bulunduğunuz yerden. Sonra geri dőnün ve duygu ve tepkilerinizi gőzden geçirin. Kendinize sorun;
  • kızgın mıydınız, üzgün müydünüz, kaygılı mıydınız, kendinizi, güvenliğinizi tehdit edilmiş mi hissettiniz, korkmuş muydunuz, kayıtsız mıydınız?
Bu sorunun cevabını bulunca şimdi de şu soruları sorun;
  • Tepkim makul - uygun bir tepki miydi?
  • Daha farklı bakabilir miyim bu meseleye?
  • Belki olumlu bir yanı da vardır bu değişimin.
  • Bu değişimi kontrol edebileceğim birşey var mı?
  • Birşeyler yapıp da kendimi daha iyi hissedeceğim olumlu şeyler var mı?
  • şu kızgınlığımın, őfkemin olgulara dayalı haklı bir gerekçesi var mı?
  • Bu konuda daha çok bilgi edinsem bana yararı olabilir mi?
  • Olup bitenleri yanlış yorumluyor ya da yanlıs biliyor olabilir miyim?
  • Daha iyi olumlu bir perspektiden bakabilir miyim bu değişime?

Bu ve benzeri sorulara kendiniz için en iyi cevabı verip pratiğe dőkerseniz gőreceksiniz ki kendinizi daha iyi hissedeceksiniz.

Bunların yanı sıra bir de unutmayın ki bazı fiziksel egzersizler bu değişime dayalı stresle başetmede oldukça etkilidir.

Ha bir őnemli şey de olup biteni espiriye dőkebilme çabasıdır. Espriyle yaklaşınca sizde baskı yaratn şey daha az tehditkar, daha az korku verici, daha az kaygı verici gelecektir…

Hadi faşist kardeşlerim üzmeyin kendiniz o kadar. Hayat çok kısa. Valla değmez bunca sıkıntıya. Bel bağladıklarınız da değmez bunca kendini feda etmelere….
Post a Comment