Pages

Sep 24, 2009

Deniz Kızı

Siz hiç denizden ya da banyodan ya da herhangi bir su birikintisinden çıkmış, göğsűnűze başını ıslak saçlarıyla dayamış sevgilinize Orhan Veli’nin Deniz Kızı şiirini okudunuz mu? Okumadıysanız, okuyun…

(Not: Hernekadar erkek ağzından yazılmış gibi kulağa gelse de bence bu şiirin cinsiyeti yok. Yani kızlar erkeklere de okuyabilir.)

Denizden yeni mi çıkmıştı, neydi;
Saçları, dudakları
Deniz koktu sabaha kadar;
Yükselip alçalan göğsü deniz gibiydi.

Yoksuldu, biliyorum
-Ama boyna da yoksulluk sözü edilmez ya-
Kulağımın dibinde, yavaş yavaş,
Aşk türküleri söyledi.

Neler görmüş, neler öğrenmişti kim bilir.
Denizle boğaz boğaza geçen hayatında!
Ağ yamamak, ağ atmak, ağ toplamak,
Olta yapmak, yem çıkarmak, kayık temizlemek...
Dikenli balıkları hatırlatmak için
Elleri ellerime değdi.

O gece gördüm, onun gözlerinde gördüm;
Gün ne güzel doğarmış meğer açık denizde!
Onun saçları öğretti bana dalgayı;
Çalkalandım durdum rüyalar içinde.

Orhan Veli

5 comments:

Ebru said...

Çok hoşsunuz doğrusu:) Şiir eskiden okurdu sevgilim (şimdi kocam) artık 'ıslak saçla bekleme hasta olursun'a bıraktı o güzel imgeler yerini:)

Eleştirel Günlük said...

Tesaduf esim burdaydi. Beraber okuduk yorumunu. Gulumsedik. Cok sagol yuzumuze kondurdugun gulumseme icin...

Ebru said...

:))Şiirli günler efendim.

Eleştirel Günlük said...

Size de size de... Siir yasaminizdan eksik olmasin...

teyzenteyfik said...

ne guzel siir.

bana hic siir okumaz benimki..:) Ama kitap okur, eger hastaysam ya da gozlerim okumaktan cok acimaya baslamissa...

cok sevgiler:)