Pages

May 9, 2008

Acının Gőrünmez Oluşu

"Cesetlerin altında kalma" adlı yazımda faşizmin tarih kitaplarında veya 1930’ların Almanya’sında kalmayıp gündelik yaşamımızda nasıl da egemen olduğundan sőz ederken faşizmin gőrüngülerinin alabildigine sıradanlaştığından dert yanmıştım. Katillerden ve işkencecilerden hesap soramadığımızdan dem vurmuştum. Kitlelerin “bizim başımıza gelmez” inançlarının çok da doğru bir inanç olmadığını soylemeye çalışmıştım. “Bunun sadece Kürtlere yőnelik bir plan olduğunu da sanmıyorum. Demokrat ve sola yakın herkesi içine alan bir tehdit” olduğunu sőylemiştim.
Bugün de Bianet’te Füsun Çiçekoğlu imzalı bir yazı okudum. Benden daha güzel ifade etmis. Benden daha güzel yazmış. Defying Hitler (Hitler'e Karşı Koymak) adlı kitapdan Bir Alman’ın Hikayesi (Almaca baskısı bu adla yayınlanmış) ile parelellikler kurmuş. Okumadıysanız mutlaka okuyun. Çiçekoğlu’nun yazısında faşizmin Almanya’da nasıl sinsi ilerlediği ve içselleştirildiği çok çarpıcı biçimde Türkiye’de olanlarla karşilaştırmalı betimleniyor. Bir Alman’ın Hikayesi adlı kitaptan bir alıntı şoyle:
Sanki Almanya'da bir şeyler yapılıyordu da, yapanlar ortada yoktu… Çekilen acılar aşikardı ama acı çekenler görünmez olmuştu… Her şey, sanki bir tür anestezi altında oluyordu. En korkunç olaylar sadece cılız bir tepkiyle karşılanıyordu… Cinayetler sanki okul çocuklarının masum haylazlıkları gibi algılanıyordu…
Kürtlerin çektiği acılar gőrünmez olmuş mu Türkiye de? Olmuş. Hem de nasıl. Linç edilme korkusuyla yaşıyor bir sürüsü. Ne gidecek ne de sığınacak bir yerleri var. Polisleri bile yok şikayet etsinler. Mahkemeleri yok dava etsinler. Siz hiç linç edilme olasılığıyla yaşadınız mı? Ben bir kere yaşamıştım linç edilme korkusunu. Uyuyayamamıştım sabahlara kadar. Kürtlerin acıları gőrünmez olmuş bugün Türkiye de. Kürtler ortada bile yoklar. Almanın dediği gibi “Çekilen acılar aşikardı ama acı çekenler görünmez olmuş”.
Beyazlar kőleleri kocasından, karısından, ve çocuğundan ayırıken gerçekten de zencilerin beyazlar gibi acı çekeceğine inanmıyorlarmış. Belki birileri Kürtlerin acı çekebilecek yetilere sahip olduğundan da şüphelidirler ha! Çünkü Kürtlerin çektiği acılar nerdeyse aşikar bile değil. Hem acıları hem de kendileri gőrünmez olmuş Kürtlerin.
Kürtler dağdakilere duyulan őfke ve intikam duygularının nesnesi olarak varlar ancak.
Post a Comment