Pages

Feb 2, 2010

Baktım ki


Baktım ki
Yalnız kendim okur olmuşum yazdıklarımı
Bir de ben gibi bir iki çölünü arayan mecnun

En tıkandığı yerde sözün baktım ki
Sevgiliye de okunmaz olmuş
Sonra yaşam kavgası girmiş araya
Baktım ki…

Ulan nasıl da yıkılırdı karşıki dağlar off çekince

Baktım ki
Kendisi müdür / öyküsü műzelik olmuş Gregor Samsa’nın
Ben dönűşműşűm műzeyi temizleyen bir elektikli sűpűrge makinasına - her an yenilenebilir

Baktım ki
Ben şiire kűsműşűm şiir kendine
Şiir bana küsmüş ben kendime

36 comments:

seyyarat said...

Küsme şiire.

Okuyoruz biz sessiz sessiz.

Anonymous said...

Bari sen deme şunu ağabey...

Eleştirel Günlük said...

Hele sen sus! tractatus de alter idem'i kapatmadin mi kendine?

Anonymous said...

Bazan değişiklik iyi geliyor, iyi geliyor da insan benim gibi alıngan oldu mu, ürkek oldu zordur tutunması. Lakin o eskide kaldı, açık ne varsa artık, açık...

Fakat seni anlamak istemiyorum ben, sen kalk öyle güzel Axmedo oku, sonra şuna buna küs; hem Gregor kim oluyor yahu?

Yapma ağabey, etme ağabey!

Zeynep de yok ki sana laf yetiştirsin. Bize destek çıksın...

cüneyt uzunlar said...

anne/baba dili değiştirirken, kırarken, yeni bir dil kurmaya dururken dünyayı da yapıp bozma hissi takip eder...

sadece dil ile değil atalardan attalara uzanan bir dünyayla vuruşursun...

bu durum 'ben' için çok önemli bir etkinliktir...

bu bir anafor...

seni içine çeker dünyasına, atmosferine...

ama herkese bu dünyanın nesi kime nedir?

sarya said...

ff'den gitmenize bir şey demedim. ama burdan hiç bir yere gidemezsiniz :)

hiç değilse buraya geldiğimizde güzel insanlar hala var diyebilelim.

zihni örer said...

bu sayfadaki şiire bakılırsa, şiir sadece naz yapmıştır; küsen şiir ve onu yaratan dil böyle alnı açık, yüzü güleç durmazdı:)

SentiuS said...

Demek ki iyi bakamamışsınız...
Belki de ilk kez...
Bu kadar çok okuru olan şair, şiire hiç küser mi yahu?

Unknown said...

Sarya yok yok bir yere gittigim yok. Sadece canim oylesine siir yazmak, okumak, solumak, yemek, icmek istiyor ki... Ve yasam buna izin vermiyor. Sikayetim bundan..

Unknown said...

seyyarat ben kusuyorum cunku o git gide uzaklasiyor....

Unknown said...

Hum? Sahi zeynep nerde? Onu FF yutmus olmasin? Bi de biz hep alinganiz valla. Alingan olmamizda da hakliyiz. Alingan olmasak otesi duyarsizlik gibi...

Unknown said...

Cuneyt attanin da bir dil-formu olusu dilin olanaklarinin zenginligine gonderi diye aldim. Bence de dil kullanildikca cogalan bir etkinlik...

Unknown said...

SentiuS guldurdun beni? :-) En az 10 yildir siir yazmiyom ki okurum olsun:-)

Unknown said...

Zihni hocam yine en narin yerinden yakalimissin yaziyi. Umarim sizin dediginiz gibidir...

Tolga said...

Nayir, nolamaz, yasam izin vermiyorsa verdirtecen abicim. This is not an excuse,,, :)

Ya da dinlenicen soyle, elinde bir kupa cay olsun, bir de tutur, ohh,,, bu bile yeter be keyf icin, de mi? God bless ya :)

Anonymous said...

Zeynep kaç zamandır gözükmüyor, ses de vermiyor...
Her şey bir yana, bence biz bu duyarlılıkla kendimize iyi etmiyoruz. Seni bilmiyorum ama içten içe kavuruyor bir şeyler beni, sonunda başkalarını da yakacağım ondan korkuyorum.

edvienna said...

her insanin yerine baska bi insan konulabilir. takma.

Eleştirel Günlük said...

togliatti aslinda gunumuzun en radikal cikisi ne biliyor musun; homeless olmak. Calismayacaksin anasini satayim. Butun toplumun sirtina bineceksin. Korkarim topluca katliam yaparlar mi bizi (sanki simdi yapmiyorlarmis gibi)

Eleştirel Günlük said...

Hih? Bence bilincle, rasyonel cikarinmlarla bu duyarliliklari kontrol edebilseydik is kolaydi. Biz damardan almisiz abim o duyarliligi... Kan nakli gerekli bize...

Anonymous said...

Gene doğrusun ağabey... Bu arada bu "homeless" olma meselesinde sana katılıyorum. Buradan otobüs kaldıralım hatta, toprak komünlerine, işgal evlerine...

Eleştirel Günlük said...

Dream White hos geldin. Yahu surda kendi kendimize demleniyor o sozunu ettigin "baska insanlar"in bi an olsun bizden yana olabileceklerini ya da hic varolmayacagini varsayiyorduk. Bize gerceklikle gelip suratimiza vurma sirtimizdan hancerlenmisligimizi allasen. Bi de tam senin takma dedigin seyi takmakla muzdaribiz biz.

Simdi sen soyle bir gun hedi herkes isini evini terketsin sehir merkezlerindeki sokaklarda yatip kalkacagiz dersek bize katilir misin katilmaz misin, sen onu soyle?

Eleştirel Günlük said...

HUm? ne otobus kaldiriyorsun abi herkes kendi sehrinde homeless olsun... Global Movement of Homelessness!

Eleştirel Günlük said...

Bakin birileri bulmus cozumu. http://ff.im/fmCSH

Ebru said...

Zeynebin sayfası http://ztopya.blogspot.com/


Bir geldiniz pir geldiniz iyi oldu böyle.

Eleştirel Günlük said...

Sagol Ebru... Zeyneb'in izini suruyoruz gibi oldu... :-) Hadi hepimiz gidip yorum birakalim bloguna...

aglea said...

:)

ben denedim kaç kez. olmuyor. başka herşeye küstüm. geriye şiir kaldı yine de...

Eleştirel Günlük said...

Hosgeldin. Sesimizi duydun demek... :-)

aglea said...

hoşbuldum. ben hep geliyorum ki. ama sessizce, parmak uçlarında:)

Anonymous said...

Bahsetmek isteyip de anlatamadığım, mütemadi değişiklik aslında tam da buydu ağabey, üzerine geldi; bak Zeynep'e... Sıkılınca, arada bir, Bertolucci filminlerinde rastlayacağımız pan efektiyle bakmalı insan hayata; yavaş yavaş kayarcasına, dış sesten yoksun, kendi müziğiyle. Ve fakat, şiir burada kameranın üzerinde döndüğü miller olmalı. Yaşa sen Zeynep!

Ebru said...

İzin kaybolmasın diye ortaya yazıverdim ben de:)

Unknown said...

Zeynep niye parmak uclarinda? Oysa ki sese ne cok ihtiyac duydugumuz gizli degil...

Unknown said...

Yasasin siir!

Anonymous said...

dilinizden anlamıyorum

Eleştirel Günlük said...

renovatio713 once hosgeldin. Anlayasin diye yapabilecegimiz birseyler var mi?

Anonymous said...

:) eyvallah Eleştirel abi. buarada ben bildiğin Atâletsiz . sadece "ortamınız" hep farklı gelmiştir bana ff'te. burda da öyle. uğraşıcam arık "dilinizi" öğrenmek için. severim çünkü

Eleştirel Günlük said...

Atâletsiz iyi ustunden atmaya karar verdin demek su ataletsizligi :-) Kapimiz herkese acik...