Tevn Yayınevi 2011, 104 sayfa, 7.5 TL. |
Kitap boyunca ha bire mizahın bir politik araca ve sőyleme dőnűşebilme potensiyelini dűşűndűm. Mizahın epistemolojik ve pedagojik boyutlarını. Bir őğrenme biçmi olarak mizah ya da daha doğru bir deyimle bir karşıcı őğrenme biçmi olarak mizahın őğrenme sűrecindeki rolűnű dűşűndűm.
Soysuz bir zulum altında korkunun ve umutsuzluğun kol gezdiği karanlık sokaklarda her an yitirebilecek gibi koltuk altında űrkekçe taşıdığınız umudunuzun mizahın gizil ve mistik gűcűyle nasıl da bir enerji kaynağına dőnűşebileceğini dűşűnűrken 12 Eylűl’űn ve 1990’ların en karabasan gűnlerinde fısıltıyla kulaktan kulağa aktarılan fıkraların nasıl da umudumuzun çeliğine su taşıdığını anımsadım.
Iletişim Teknolojisi ile birlikte bir çok şey değişirken műcadele biçimleri, bilgiyi yaratma, paylaşma, ve yayma biçimleri de değişiyor. (Hatta bir ara yaratıcı protesto ve eylem biçimleri űzerinde bir şeyler de karalamıştım. Fırsat bulsam o konuya daha ciddi yoğunlaşacağım. ) Kűrdocul Işleri bu değişimin tam da ortasında Kűrt gençlerinin varolma, kimlik edinme sűrecinin bir yansısı olarak dűşűnmek de műmkűn.
Neyse ağzımda daha fazla lafı gevelemeden size diyeyim ki fırsat bulursanız okuyun ve sonra da geri dőnűt verin. Őzgűr Amed’in geridőnűte ihtiyaç duyduğ sizlersiniz. Onun burjuva kalemlerinden beklediği bir şey yok. Olmamalı da…
Bu arada Radikal’de Berrin Karakaş bir değerlendirme yazısı yazmış. Burdan ulaşabilirsiniz http://goo.gl/wRw4C
2 comments:
Merhaba EG,
Kitaba dair karalamada bulunduğun için teşekkürlerimi kabul eyle. "Kűrdocul Işleri bu değişimin tam da ortasında Kűrt gençlerinin varolma, kimlik edinme sűrecinin bir yansısı olarak dűşűnmek de műmkűn." söylemin biraz yazma ihtiyacımın bir özetidir.
mizahın direnişi tarafı var. Tamda orasından tutmak istiyorum. Büyük bir silah olduğunu da söylememe gerek yok sanırım. En akademik sevgi-saygılarımı iletiyorum.
Basarilarinin devamini diliyorum... Katedilecek yol cok bilgide ve insan potensiyellerinin genislemesinde..
Post a Comment